אלפים הפגינו בנצרת למען סיום הכיבוש והוצאת שני העמים ממעגל הדמים

אלפים הפגינו אחר הצהריים (שבת) ברחוב המרכזי של העיר נצרת, על פי קריאת מק"י וחד"ש. המפגינים קראו קריאות נגד ממשלת הימין ונשאו שלטים בהם נכתב, בין היתר "67 – מדינה פלסטינית בצד ישראל", "יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים" והמילה "שוויון" בעברית ובערבית. במהלך ההפגנה מסר ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – רשימה משותפת) לעיתונאים: "ההפגנה היום היא מסר ברור של הציבור הערבי והציבור היהודי שוחר השלום, צריך לסיים את הכיבוש, צריך להפסיק את ההשתוללות של המתנחלים באל אקצא ובמזרח ירושלים והאחריות היא על נתניהו ושריו".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש – רשימה משותפת), אף היא השתתפה בהפגנה בנצרת, הוסיפה: "אנחנו פה בשביל לצעוק ביחד ערבים ויהודים נגד הפאשיזם שמשתולל בארץ, נגד ההסתה הפרועה של הממשלה נגד האוכלוסייה הערבית, ולמען סיום הכיבוש והוצאת שני העמים ממעגל הדמים". לדברי ח"כ ד"ר עבדאללה אבו מערוף (חד"ש הרשימה המשותפת): "הפגנה זו היא צעקה של שוחרי השלום, כדי להגיד די לכיבוש ודי לגזענות. הכיבוש הוא השורש למה שמתרחש כעת, זהו מאבק שנמשך המון זמן, אך בסופו של דבר הוא יבוא לקיצו בזכות אמנותם של כל מי שמאמין בשלום והשוויון". יצוין שגם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) וח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) לקחו חלק בתהלוכה.

2015-10-10_193953

רבבות מפגינים, ערבים ויהודים, ברחוב המרכזית של נצרת, היום (צילום: אל אתיחאד)

בתום הפגנת האלפים נערכה עצרת בה נאמו נציג ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, ג'רייס מטר; מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) עאדל עאמר; יו"ר חד"ש, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה וחברת הוועד המרכזי של מק"י, נעה לוי. חבר הכנסת לשעבר ברכה אמר במהלך האירוע בנצרת כי "ההפגנה מעבירה מסר לנתניהו ולממשלתו שהעם הפלסטיני לא יכול להישאר אדיש נוכח התנהלות הממשלה המשך הבנייה בהתנחלויות ודיכוי העם הפלסטיני, והמשך הביקורים של מתנחלים וגורמי ימין קיצוני במסגד אלאקצא, שהם הגורם העיקרי להסתה ולא התנועה האיסלאמית או הרשות הפלסטינית כפי שנתניהו מנסה להציג את הדברים". ברכה גם תקף את יו"ר האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג ואמר כי "אינו מתגלה כמנהיג אמיתי שמציג אלטרנטיבה ראויה, אלא מנסה לבקר את נתניהו דווקא מימין".

עוד בטרם החלה ההפגנה, התראיין ח"כ עודה לרשת השידור הבריטית, הבי.בי.סי ואמר "נתניהו שנמצא היום בבידוד בינלאומי, ואחרי שהפסיד את קלף ״האיום האיראני״ רוצה ליצור מחדש אויב בדמות הפלסטיני שכוללת את הפלסטינים בישראל זה אומר כי במיוחד עכשיו עלינו להמשיך במאבק מאורגן, בו אנחנו יודעים איפה אנו מתחילים ולאן אנו מכוונים להגיע. עלינו להשמיע את קולנו בבירור ובו בזמן עלינו להיזהר כי לא ניפול לתוך מלכודתו".

יצוין שמאות הפגינו אתמול (שישי) במרכז תלאביב נגד הכיבוש והסלמת האלימות על פי קריאת הסניפים המקומיים של מק"י וחד"ש. בהפגנה לקחו חלק גם פעילים ממרצ, מאבק סוציאליסטי, שוברים שתיקה, גוש שלום ונשים בשחור העומדות בפינת הרחובות המלך ג'ורג' – שדרות בן ציון מדי יום שישי ומזה שנים רבות. שלושה חברי כנסת מחד"ש לקחו חלק אף הם במחאה:, עודה, חנין ואבו מערוף.