אופטימיות בקרב ראשי חד"ש לגבי האפשרות להציג שוב את רשימה משותפת בבחירות

"אני בטוח שנצליח להתגבר על כל המכשולים ונציג בפני הבוחר, שוב, את הרשימה המשותפת בבחירות לכנסת ה-21. זה רצונה של חד"ש, ולדעתי מדובר בכלי הפוליטי הנחוץ כדי להתמודד עם כוחות הימין המתאחדים. זו הדרך להציב אלטרנטיבה מאוחדת שתתן ביטוי לאוכלוסייה הערבית ולחוגים בקרב האוכלוסייה היהודית שמאסו בשלטון הימין" – כך אמר ל"זו הדרך" יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בתום ישיבת מזכירות החזית שנערכה אמש (שלישי) בחיפה.

2019-02-20_204621

מזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה, בישיבה שנערכה אמש בחיפה (צילום: אל אתיחאד)

הישיבה דנה במו"מ המתנהל בין מרכיבי הרשימה השונים. בעת סגירת גיליון זה, טרם הושלם המשא ומתן בין ארבעת מרכיבי הרשימה. לדברי ח"כ עודה, "הרשימה המשותפת תהפוך, אני מקווה, לגרעין המייסד של מחנה דמוקרטי יהודיערבי רחב ועוצמתי שיתייצב נגד הגזענות, האפליה והכיבוש ולמען צדק חברתי ושלום צודק".

עשרות חברי מזכירות חד"ש דנו בדיווח ארוך ומפורט למדי שהגיש מנצור דהאמשה, מזכיר החזית המרכז את צוות המו"מ. ערב הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית הביע דהאמשה אופטימיות כי ניתן יהיה לגשר על הפערים שנותרו בין הצדיים. עיקר הפערים – שאלת המועמדים שיוצבו במקומות 12 עד 15 ברשימה המשותפת שתוגש לכנסת.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בכנסת היוצאת, הלוקחת חלק פעיל במו"מ, הוסיפה: "מי שזוכר איפה היינו לפני כמה ימים ואפילו בשבוע שעבר חייב להגיע למסקנה שעברנו כברת דרך כבירה".

לדבריה, "העמדה האחראית של חד"ש שגרסה שיש למצות את המשותף במקום לחפש את המפריד, היא הנכונה. ערב הגשת הרשימות אפשר להתרשם שתוך הפגנת רצון טוב מכל הצדדים – נגיע אל היעד".

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"