שערורייה גזענית במבחן באוניברסיטת בן גוריון: מבקשי מקלט הפכו ל'חולדות'

שערורייה גזענית במבחן באוניברסיטת בן גוריון: מבקשי מקלט הפכו ל"חולדות". כך עולה מפוסט בפייסבוק ששיתפה סטודנטית באוניברסיטה ובו צילום של שאלה במבחן מועד א', סמסטר א', בקורס פיקוח ותכנון על ייצור, בפקולטה להנדסה באוניברסיטה. בשאלה מדובר על "העברת חולדות לשטחי אפריקה", באמצעות "לוכדי חולדות" שמעסיקה עיריית תלאביב. כדי שהדברים יהיו ברורים, מסופר עוד ש"ניתן להחזיק חולדות בתנאים מאריכיחיים במתקן 'רוחות' בדרום".

2016-02-15_202700

השאלה הגזענית במבחן באוניברסיטת בן גוריון (צילום: מתוך הפייסבוק)


בשאלה נכתב בין היתר: "העברת חולדות לשטחי אפריקה: עיריית תל אביב מעסיקה צוות לוכדים אשר מסוגלים ללכוד 400 חולדות בחודש". סטודנטית לעבודה סוציאלית, הפעילה למען פליטים מבקשי מקלט באוניברסיטת בן גוריון הגיבה לפוסט וכתבה "חשבתי שכבר ראיתי ושמעתי הכל אך מסתבר שבישראל 2016 מסע הדה הומניזציה הצליח מעל המשוער. מבקשי מקלט שנסו על נפשם וניצלו בעור שיניהם זוכים להשוואה יצירתית לחולדות. כבר לא צריך הרבה מקום לדמיון, כבר לא צריך להביט אחורה לעבר, אנחנו חיים באפילה ואט אט האורות כבים. ההסתה ושנאת הזרים עבדה והנה היא מחלחלת וזולגת פנימה מכל מקום.
ארור וחולני הטקסט הזה ומי שהגה את המילים הללו והעלה אותן על כתב, וכל אלו שקראו את המילים ולא פצו פיהם". "במבחן ההיסטוריה כשלנו כשלון מוחץ, לא למדנו דבר. השאלה שנשארת תלויה היא איך נתנו לזה לקרות והאם עוד אפשר לעצור את זה?", הדגישה.