סין פרסמה 'נייר לבן' על עמדתה במלחמת הסחר בה פתחה ארה"ב

ממשלת סין פרסמה הבוקר (ראשון) "נייר לבן" על יחסיה הכלכליים והמסחריים עם ארה"ב. זאת, על רקע מלחמת הסחר בה פתח נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נגד המדינה האסיאתית. על כך מסר רדיו סין הבינלאומי.

במסמך נאמר כי בהינתן ההבדלים בשלב הפיתוח והמערכת הכלכלית, אין מנוס מכך ששתי המדינות יחוו הבדלים וחיכוכים בשיתוף הפעולה המסחרי ביניהןאבל "מאז נכנס לתפקידו בשנת 2017, הממשל האמריקני החדש איים על הכנסת תעריפים נוספים וצעדים אחרים וגרם לחיכוך כלכלי ומסחרי משתמש עם שותפי הסחר העיקריים שלו. בתגובה לחיכוכים הכלכליים והמסחריים שיזמה ארה"ב באופן חדצדדי מאז מרץ 2018, נאלצה סין לנקוט בצעדים נמרצים להגנה על האינטרסים של המדינה ושל עמה".

הנייר הלבן פורסם על ידי ממשלת סין כדי לספק תמונה מקיפה של ההתייעצויות הכלכליות והמסחריות בין סין לארה"ב ולהציג את עמדתה של סין בנושא התייעצויות אלו.

בנייר הלבן נאמר כי חוסר הוודאות שהביאה לחיכוך הכלכלי והמסחרי בין ארה״ב לסין גרמה לחברות בשתי המדינות להסס אף יותר בנוגע להשקעות הדדיות. ההשקעות של סין בארה״ב ממשיכות לצנוח וגם קצב הצמיחה של ההשקעות של ארה״ב בסין הואט. לפי הנייר הלבן, סך ההשקעות הישירות של חברות סיניות בארה״ב הסתכמו ב-5.79 מיליארד דולר ב-2018, ירידה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הנייר הסתמך על נתונים ממשרד המסחר הסיני.

2019-06-02_210436

ב-2018, ההשקעות האמריקאיות בסין היו 2.69 מיליארד דולר, עלייה של 1.5% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לעומת עלייה של 11% ב-2017. עם התחזיות הלא ברורות לחיכוך הסחר בין סין לארה״ב, ארגון הסחר העולמי הנמיך את ציפיות התחזית שלו לצמיחת הסחר הגלובלית ב-2019 מ-3.7% ל-2.6%, כך נכתב בנייר הלבן.

בנייר הלבן שכותרתו "עמדתה של סין על התייעצויות הכלכליות והמסחריות עם ארה"ב" נאמר כי ההישגים של סין בחדשנות מדעית וטכנולוגית לא נגנבו או נלקחו מאחרים, אלא פותחו באמצעות הסתמכות על ידע עצמי ועבודה קשה, נכתב בנייר לבן. סין הקימה מערכת משפטית להגנה על הקניין הרוחני העולה בקנה אחד עם הכללים הבינלאומיים ומתאימה לתנאים הפנימיים של סין. ההבנה של חשיבות הקניין הרוחני בקרב הציבור הכללי והקהילה העסקית בסין גדלה, ערך התמלוגים שניתנים לבעלי הזכויות הזרים עלה באופן משמעותי, ומספר הקניין הרוחני מבחינת פטנטים והרשמות עלה, נאמר בנייר הלבן. באשר לתוצאות ההתייעצויות הכלכליות והמסחריות בין סין לארה"ב, "סין מצפה שהכיוון הוא קדימה, ולא לאחור. מחלוקות וסכסוכים צריכים להיפתר באמצעות דיאלוג והתייעצות".