דיון על עתידה של ירושלים

"יום ירושלים", שהוכרז על מנת להנציח את הכיבוש של חלקה המזרחית של העיר, המתקרב. ולדברי "עיר עמים" הוא "מזמין חשבון נפש ובירור על מצבה של העיר. העיר המחולקת והמאוחדת בו זמנית כולאת ציבור לאומי מופחת זכויות בתוך המרחב העירוני, ויחד עם ציבור זה נדחקים גם סמליו התרבותיים, לאומיים, ודתיים,– היסטוריה שלמה של חיים בעיר – ונשללת זכותם של למעלה משליש מתושבי העיר לקבוע את צורת חייהם במרחב הפרטי והציבורי".

ועוד: תהליכי קבלת ההחלטות במרחב הגיאוגרפי והציבורי בירושלים, מתנגשים עם ערכים בסיסיים של שוויון ושל עקרונות דמוקרטיים מקובלים, שרוב הציבור הישראלי רוצה לחיות על פיהם. בירושלים הולכת ומתקבעת מציאות חיים דו-לאומית ובלתי שוויונית שמשמשת קרקע פורייה לתופעות של הקצנה, גזענות, אפליה והדרה שבחלקן יעסוק ידיעון זה. על השלכותיה של מציאות זו על חיי היומיום ועל עתידה של העיר נדון בערב 'מדברים על ירושלים'".

 

במהלך הערב שייערך ביום שלישי, 7 במאי, יתקיימו הרצאות קצרות ודיון בהשתתפות מנכ"ל עיר עמים, יהודית אופנהיימר; ד"ר מירון בנבנישתי, היסטוריון וסגן ראש עיריית ירושלים לשעבר; ד"ר הלל כהן, האוניברסיטה העברית בירושלים; עו"ד נאדיה חרחש, רכזת ניהול פרוייקטים, אוניברסיטת אל קודס; ריבי גיליס, דוקטורנטית וחברה ב'ברית שלום 2012'; והעיתונאי אחמד אסמר. יגיב מטעם "עיר עמים": פרופ' מנחם קליין. האירוע יתקיים בין השעות 19:00 עד 21:30 בקולנוע "לב סמדר", רח' לויד ג'ורג' 4.

על מנת להבטיח מקום ישיבה, מומלץ להירשם מראש בדוא"ל: studytours@iramim.org.il

לדף הארוע בפייסבוק, לחצו כאן.

עוד בנושא: