מדי ערב בתל-אביב: מחאה נגד המלחמה מול ביתו של ברק

 

נמשכת המחאה שהחלה ביום א' האחרון, בהשתתפות של ח"כ דב חנין (חד"ש), מתחת לביתו של שר הביטחון אהוד ברק, בקריאה לא לצאת למלחמה נגד איראן. המפגינים הגיעו גם אמש (ב') בשעות הערב למגדל שבפינת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך, וקראו "לא למלחמה" ו"לא לתקיפה באיראן". מחאה נוספת תתקיים גם הערב בשעה 20:00 באותו מקום.

יצוין שביום חמישי, תתקיים מחאה נוספת בתל-אביב. קבוצת הפעילים העומדים מאחורי היוזמה, ביניהם חברי חד"ש ומק"י, מסרו "הגיע הזמן לקום ולומר בקול ברור – העם בישראל לא מוכן למלחמה! בגלל שהעורף אינו מוכן, בגלל שהחברה אינה מוכנה, בגלל שהמקלטים אינם מוכנים, בגלל האזרחים שלא מוכנים למות, בגלל האזרחים שלא מוכנים להיפצע – בגלל העמים בישראל ובאיראן שלא מוכנים לעתיד של הרס ומלחמה. הגנרלים כבר אמרו את זה, רוב המערכת הפוליטית כבר אמרה את זה, רוב העם תומך בזה: אין לצמד המטורפים ברק-נתניהו מנדט לתקיפה באיראן, אין להם מנדט לקחת את חיינו. אנו קוראים לכל אזרח ואזרחית בישראל לצעוד איתנו נגד המלחמה". ההפגנה תצא בשעה 20:00 ממצודת זאב, רחוב המלך ג'ורג' ליד גן מאיר, עד למשרד הביטחון שבקריה.

 

שורה של אנשי רוח שלחו אמש (שני) מכתב חריף ללכת ראש הממשלה ובו הם דורשים כי החלטה על כל פעולה צבאית נגד איראן "תתקבל במליאת הממשלה". על המכתב, שיזמו הבמאים רני בלייר ודורון צברי, חתומים בין היתר גם הסופרים עמוס עוז, יורם קניוק, סמי מיכאל דורית רביניאן, רונית מטלון, אשכול נבו וניר ברעם.

יוזמי המכתב והחתומים עליו נסמכים על סעיף 40 א' לחוק הממשלה, לפיו "הממשלה לא תפתח במלחמה אלא מכוח החלטת ממשלה". הם טוענים כי נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק עלולים להכריז על תקיפה באיראן כעל "מבצע צבאי" וכך לא יצטרכו לאשרו בפורום הממשלה כולה. "אין זה סוד שאתה ושר הביטחון שוקלים זה זמן מה לפתוח בפעולה צבאית שמטרתה לפגוע בתשתית תכנית הגרעין האיראנית", נמסר במכתב, "אין זה גם סוד שכל ההערכות הן שפעולה כזו תוביל לתגובה צבאית אשר תפגע באופן קשה בעורף הישראלי, והממעיטים מדברים על מאות הרוגים ישראלים". עורך הדין מיכאל ספרד שניסח עבורם את המכתב, מציב אולטימטום לראש הממשלה עד יום חמישי הקרוב על מנת להגיב לדברים. אחרת ישקלו לעתור לבג"ץ.

עוד על ההפגנה צפויה ביום חמישי:

http://www.facebook.com/events/472360036115192