תל-אביב: נפגשים לקראת אסיפת אלף עובדי קבלן

 

הקואליציה מען העסקה ישירה תקיים אסיפת אלף עובדות ועובדי קבלן. פעילי הקואליציה מזמינים פגישה שתתקיים ביום ג' הקרוב, 3 באפריל, לתכנון אסיפת 1,000 עובדות ועובדי קבלן. דובר הקואליציה מסר "בכוונתנו לאחד כוחות למופע ציבורי מרכזי וליצור סביבו לחץ נרחב – בקריאה ובמטרה ברורה למגר את ההעסקה העקיפה והקבלנית משוק העבודה בישראל. לפגישה מוזמנות מובילות ומובילי מאבקים, ארגונים וועדי עובדים – הפועלים כנגד תהליכי ההפרטה וההעסקה העקיפה בישראל".


הפגנת סטודנטים נגד העסקת עובדי קבלן, אוניברסיטת הר הצופים, נובמבר 2010 (צילום: אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית)

 

ועוד" במידה ואתם נציגי ארגון עובדים אנו מבקשים מכם להעביר מייל זה לכל מובילות ומובילי המאבקים השונים בארגונכם – הפגישה מיועדת לכולנו ובעיקר להם, כוונתנו היא שנעצב יחד את הפעולה המשותפת. הפגישה תתקיים בסמינר הקיבוצים, בניין ג' כיתה 6 (קומה ראשונה) בין השעות 17:00 ל-19:00".

 

יצוין שסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים מילאו אתמול (ד') באשפה את משרדו של נשיא האוניברסיטה, פרופסור מנחם בן ששון – זאת במחאה על העסקה קבלנית של עובדי שמירה וניקיון במוסד. לדברי הסטודנטים, האוניברסיטה חזרה בה מכוונה לקיים פיילוט של העסקה ישירה, ומפרה את זכויות העובדים. מהאוניברסיטה נמסר בתגובה כי "אנו מייחסים חשיבות עליונה להעסקה בדרך נאורה תוך הקפדה על הזכויות המוקנות לעובדים, אולם, מעולם לא התחייבנו להעסיק את עובדי הקבלן בצורה ישירה".

בבדיקת תלושי שכר שערכו לפני כחודשיים פעילים מארגון "במעגלי צדק", נמצא כי מופרות זכויות סוציאליות רבות של חלק מהעובדים בחברת "ברק גדעון בע"מ", שמספקת עשרות עובדי ניקיון לאוניברסיטה העברית. בעקבות הממצאים יוצאת היום אגודת הסטודנטים במחאה נגד האוניברסיטה כדי לפטר את חברת הקבלן. "אם נראה שלא תופסק עבודת הקבלן נמשיך ונעצים את המאבק כנגד החברה והאוניברסיטה", אמר בעבר יושב ראש אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית, איתי גוטלר, "עובדי הקבלן היא בעיה לא רק של האוניברסיטה העברית אלא של כל המדינה. אם לא נעצר את תופעת עובדי הקבלן היא רק תחריף".

 

לפרטים נוספים על אסיפת אלף עובדי קבלן:

tbaharav@gmail.com