קובה: פידל קסטרו נפגש עם האפיפיור

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 עזב הבוקר (ה') את קובה וסיים את ביקורות באי הסוציאליסטי ובמקסיקו.  במהלך ביקורו בקובה כי הוא מתח ביקורת על השיטה הסוציאליסטית וזכה לתגובה נחושה מצד ראשי המדינה. כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

 

האפיפיור אתמול, בדרכו למיסה שנערכה בהשתתפות רבבות (צילום: פרנסה לטינה)

במהלך יומו השני של ביקורו באי הקטן, נשא האפיפיור תפילה בעיר סנטיאגו. "הפקדתי בידי אם האל את עתידה של מדינתכם, שתתקדם לאורך דרכי התחדשות ותקווה, למען טובתם הנעלה של כל הקובנים", אמר. "התפללתי לבתולה גם עבור הצרכים של הסובלים, של מי שנשללה מהם החירות, של מי שהופרדו מאהוביהם או של מי שעוברים תקופות קשות". בהוואנה לא אהבו את ההתייחסות של האפיפיור ביחס לאופיו של המשטר. "אנחנו מעדכנים את המודל הכלכלי שלנו, אבל אנחנו לא מדברים על נטישת הסוציאליזם", הבהיר סגן נשיא מועצת השרים מנולו מוריו.

בנדיקטוס גם נועד במשך קרוב לשעה עם הנשיא ראול קסטרו, אולם דובר האפיפיור הדגיש כי מנהיג הכנסייה הקתולית לא קרא לו לבצע רפורמות פוליטיות. בקשתו היחידה של האפיפיור הייתה להכריז על יום שישי הטוב של חג הפסחא בתור חג לאומי, כפי שחג המולד קיבל את המעמד אחרי ביקורו של האפיפיור הקודם יוחנן פאולוס השני בשנת 1998. עוד נועד האפיפיור במשך כשנה עם מנהיג המהפכה הקובנית, פידל קסטרו.

לידיעה על הביקור בעיתון "גראנמה" (בספרדית):

http://www.granma.cubaweb.cu/2012/03/29/nacional/artic01.html