עשרות אמנים הפגינו במוזיאון תל-אביב

עשרות אמנים התאספו אמש (חמישי) בכניסה למוזיאון תל אביב לאמנות כדי לדון ולמחות נגד התנהלות המוזיאון מולם ובמיוחד נגד הרכב הוועדה שאמונה על מינוי מנכ"ל חדש למוסד, במקום הפרופסור מוטי עומר שהלך לעולמו לאחרונה. בין המתכנסים: מאמנים וותיקים מאוד, דרך דור הביניים והאמנים הצעירים. בין המגיעים היו: רועי רוזן, דוד טרקטובר, ענת בצר, חיים לוסקי, ציבי גבע, תמר גטר, רונן אדלמן, יונתן אמיר, הדס רשף, מירב מרודי, עידו בראל ונחום טבת.

 

 

 

במהלך האירוע החליטו האמנים להעביר את הדיון לתוך המוזיאון, כאקט סמלי, והחלו להיכנס אל המבנה. בשל הבדיקה הביטחונית, הם נכנסו אחד אחד למוזיאון, ולאחר שנכנסו כארבעים מהם החליטו אנשי האבטחה לנעול את הדלתות ולא לאפשר כניסה נוספת. כך התפצלה ההפגנה לשניים, כאשר מעגלי הדיונים המשיכו בשקט בפנים ובחוץ. יש לציין כי אנשי המוזיאון לא דרשו מהאמנים לשלם עבור הכניסה למוסד, אולם כל עוד נערך הדיון במבואה לא הותרה כניסה למוזיאון – גם לאנשים מן המניין, שנאלצו לשוב כלעומת שבאו.

 

האמנים יצאו נגד הקמת האגף החדש במוזיאון, שצפוי להיפתח באוקטובר הקרוב, וטענו כי אם כעת המוזיאון לא מצליח להתנהל כשורה ואין לו מספיק ממון כדי לשלם לאמנים, כיצד יעשה זאת כאשר שטחו יוכפל? "הם בנו ארמון גדול כדי להציג את העוני", הוסיף רוזן, ואחרים סיפרו כי אינם יודעים כיצד יצליחו אנשי המוזיאון לשלם לאוצרים חדשים, והביעו חששם כי האגף החדש יהפוך במהרה למקום תצוגה של אוספי נדבנים ולא לתערוכות מוזיאליות רציניות.

 

לאחר כשעה יצאו האמנים מהמוזיאון, והצטרפו לחבריהם שנותרו בחוץ. שתי הקבוצות השוו רשמים וסיכמו כי ינסו לגבש רשימת דרישות בימים הקרובים. בנוסף, בין ההצעות שעלו היו שביתת אמנים והחרמה של המוזיאון, וכן החרמה אפשרית של האירוע "אוהבים אמנות" שייערך בספטמבר. הפגנה נוספת של האמנים הפלסטיים צפוייה בצהרי שבת הקרובה בשדרות רוטשילד בתל אביב.