ששי: עצרת מחאה בחיפה – לפני האסון הבא

 

ארגון מגמה ירוקה, הקואליציה לבריאות הציבור, ארגונים סביבתיים וחברתיים, יקיימו עצרת מחאה בצהרי יום שישי הקרוב, 31 בדצמבר, בשעה 11:00 בבימה שבגן האם בחיפה, בדרישה מממשלת ישראל וממקבלי ההחלטות ברשויות להקדים תרופה למכת החומרים המסוכנים, לקחת אחריות ולטפל בהם, לפני שיהיה מאוחר מדי. העצרת מתקיימת במלאת חודש לאסון השריפה בכרמל.

 

מארגני המחאה מסרו כי "במפרץ חיפה קיימת ערבוביה של בתי תושבים עם מפעלים מסוכנים, גני ילדים בסמיכות פושעת למיכלי דלקים וכימיקלים דולפים, ומסילת ברזל עליה נוסעות רכבות נוסעים יחד עם רכבות מטען המובילות חומרים מסוכנים ביותר. לאחר מלחמת לבנון השנייה, במהלכה אזור המפרץ היווה את אחד המוקדים לפגיעות טילים, נעשה ניסיון להפחית את לחץ מוקדי הסכנה: הוקמה וועדת שפיר לבחינת היערכות מתקנים המכילים חומרים מסוכנים בצפון הארץ ובמפרץ חיפה, אך מאז לא נעשה דבר. מדינת ישראל, ולא בפעם הראשונה, מחליטה לברוח מקבלת החלטות ומשינוי מדיניות. בכך היא מפקירה מאות אלפי בני אדם".

עוד נמסר כי במקביל, מקודמת בימים אלו תכנית להרחבת מתחם בתי הזיקוק והקמת מתקן פצחן מימני מסוכן ונפיץ ביותר, "ללא בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, תוך העדפת התעשייה על פני ביטחון הציבור באזור רגיש שכזה. האירועים האחרונים, השריפה בכרמל והתאונה הטרגית בה נהרגו שלושה עובדי קבלן בבתי הזיקוק מדליפת חומרים מסוכנים, רק מדגישים את רגישות האזור והיותו פצצה מתקתקת".