המשטרה אישרה פרובוקציה של הימין הקיצוני ביום א'; ביום ששי מחאה בשייח' ג'ראח

 

משטרת מחוז ירושלים אישרה הבוקר (ד') לפעילי הימין הקיצוני, ובהם אנשי כ"ך איתמר בן גביר וברוך מרזל, לקיים ביום ראשון הקרוב צעדת מחאה בכפר סילוואן שבמזרח העיר. לפי הנחיות המשטרה, הצעדה תימשך כשעה ואורכה יהיה כ-700 מטר – מחניון גבעתי עד מרכז הכפר. על פי החלטת המשטרה, הצעדה תותר למשך זמן מוגבל תוך השתתפות של עד 70 צועדים בלבד. כמו כן התנתה המשטרה את הצעדה בכך שלא יושמעו במהלכה קריאות הסתה וקריאות גזעניות.

 

לפני כחודש הגישו בן גביר ומרזל את הבקשה למשטרת ירושלים. בבקשתם הם נשענים על התקדים שקבע בית המשפט העליון באום אל פאחם, כאשר חייב את המשטרה לאפשר להם לצעוד עם דגלי ישראל בעיר הערבית. למרזל ולבן גביר יש היסטוריה ארוכה של פרובוקציות שכל תכליתן להעמיק את השנאה. לפני כשנה הם ערכו יחד עם צעדת מחאה באום אל-פאחם ולפני שמונה חודשים צעדו בעיר הבדואית רהט שבדרום.

יצוין שגם השבוע יפגינו אנשי שלום, ישראלים ופלסטינים, נגד ההתנחלות בשייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים. ההפגנה תתקיים ביום שישי ב- 16:00 בשכונה נפגשים בגן הציבורי ברחוב דרך שכם, סמוך למלון אמריקן קולוני. הסעה מתל-אביב תצא ממסוף אל על בשעה 14:30. להרשמה להסעות מתל אביב, טל' 0504880969

לפרטים נוספים על המאבק שייח' ג'ראח- justjerusalem@gmail.com או טל' 0528936272