תחקיר ב'דה מרקר': סיעת חד"ש בכנסת בעלת התארים הגבוהים במשכן

על פי תחקיר שפורסם הבוקר (חמישי) בעיתון "דה מרקר", סיעת חד"ש בכנסת הינה בעלת התארים הגבוהים במשכן. כל חמשת חברי הסיעה סיימו את לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה יודעים בארץ ובחו"ל, אבל שלושה מהם סיימו תואר שלישי. "צפיפות" התארים בסיעת חד"ש משליכה גם על הרשימה המשותפת.

2016-04-28_160222

שלושה מחברי סיעת חד"ש בכנסת בהפגנה במרכז תלאביב: דב חנין, איימן עודה ועבדאללה אבו מערוף (צילום: אל אתיחאד)

בכנסת יש לא מעט בעלי תואר שלישי, אבל חלק נכבד מהם מרוכז ברשימה המשותפת: מבין 13 חברי הסיעה, שישה הם בעלי תואר דוקטור. באסל גטאס (בל"ד) הוא בעל תואר דוקטור בהנדסה סביבתית מהטכניון, ליוסף ג'בארין (חד"ש) יש דוקטורט במשפטים מאוניברסיטת ג'ורג'טאון, עבדאללה אבו מערוף (חד"ש) הוא רופא אורולוג ובעל תואר שלישי נוסף מאוניברסיטת לנינגרד, למוחמד זחלקה (בל"ד) תואר דוקטור ברוקחות מהאוניברסיטה העברית, ולדב חנין (חד"ש) דוקטורט במדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב. גם אחמד טיבי (תע"ל) הוא דוקטור מעצם היותו רופא, שאותו קיבל מהאוניברסיטה העברית.

בכתבה נחשף ש"הכנסת מתאמצת להיות שקופה ונגישה לקהל הרחב, ולכן כל אחד יכול לבקר באתרי האינטרנט השונים המציגים את הח"כים המכהנים. בעמוד המוקדש לכל אחד מהם באתר הכנסת מפורטים קורות חיים: שם, גיל, מצב משפחתי, השכלה, שירות צבאי או הדרגה שקיבל בצבא. בדיקת סעיף ההשכלה בקורות החיים של הח"כים אמורה להיות פשוטה מאוד: יש מי שלמד 12 שנות לימוד ויש בעלי השכלה טכנולוגית או אקדמית מתואר ראשון ועד דוקטורט או פרופסורה. אז זהו שלמעשה, מתברר שזה לא כל כך פשוט. כך למשל נשאלת השאלה מה היא בדיוק השכלתו של ח"כ ש'סיים לימודי תואר שני בפרשנות ותרבות באוניברסיטת בר אילן (ללא תואר)". נכון, מדובר ביאיר לפיד. יצוין שב-2012 חשף עיתון "הארץ" כי לפיד הצליח להתקבל ללימודי תואר שלישי חרף העבודה שלא סיים את התואר הראשון.

לתחקיר המלא:

http://www.themarker.com/markerweek/1.2928240#hero__bottom