תושבי שכונת חליסה החיפאית יפגינו נגד אוזלת ידה של המשטרה

תושבי חליסה יפגינו מחר (שלישי) בשעה 18:30 מול תחנת משטרת ישראל נגד אזלת ידה בטיפול באלימות הגוהה בשכונתם. התושבים דורשים שהמשטרה תחפש את הנשק שמוסלק בשכונה, תטפל בסחר הבלתי חוקי בנשק ותסייע לתושבים להתמודד עם הפשיעהההפגנה תתקיים על בעקבות רציחתו של תושב השכונה ח'ליל עבד אלפתאח ח'ליל בשבוע שעבר ואירועי אלימות נוספים.

אמש נערך במגרש מועדון הגיבורים כנס תושבים ביוזמתם של ועד השכונה ומרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל בו השתתפו יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) תושב חיפה; ח"כ מנסור עבאס, יו"ר ועדת הכנסת למאבק באלימות בחברה הערבית; חברת מועצת העיר שהירה שלבי מסיעת חד"ש שבקואליציה ויו"ר מוסאוא, ג'עפר פרח. באסיפה קרא ח"כ עודה להתגייס להפגנה ולמחאה נגד אלימות כדי למגר את הפשע בשכונה.

ח"כ איימן עודה באסיפת תושבי חליסה שנערכה אתמול בחיפה (צילום: "זו הדרך")

פרח הוסיף: "הכנס התקיים בעקבות הרצח שהתרחש בשבוע שעבר. הקריאה למשטרה היא לחפש את הנשק שנמצא בשכונה. בכנס נשמעו זעקה של נשים וגברים לשמור על הילדים, דרישה לפתוח בית ספר תיכון בשכונה כדי לאפשר לילדים להמשיך את הלימודים שלהם, ודרישה לפתור את מצוקות הדיור והתעסוקה. חליסה היא שכונה במצוקה שיש בה כמויות אדירות של נשק, והדרישה מהמשטרה היא למצוא את כלי הנשק ולא רק לסייר או לחלק דוחות תנועה. כשנרצחים יהודים, המשטרה מסוגלת למצוא נשק מוסלק. כמו כן, העירייה חייבת לטפל במצוקות העוני, הדיור, התעסוקה והפנאי בשכונה".