תושבי אום אל-חיראן ועתיר מגיעים למרכז תל-אביב כדי לשתף את הציבור במאבקם

תושבי הכפרים אום אלחיראן ועתיר מזמינים את תושבי תל אביב לאירוע מחאה. במרכזו: החיים בכפרים לא מוכרים, להכיר את התושבים ולהצטרף למאבק נגד הפינוי המתוכנן. האירוע יתקיים ביום שישי הקרוב, 20 במאי בין השעות 10:00 – 14:00 בשדרות רוטשילד בתלאביב ביוזמת "עומדים ביחד".

המארגנים מסרו "במרחק 30 דקות נסיעה מבאר שבע שוכנים הכפרים הבדואים עתיר ואום אלחיראן, מעל ל-1,400 אזרחים חיים באותם כפרים. הממשלה מתכננת לפנות אותם ולהרוס את בתיהם, למרות שהמדינה היא שהעבירה לשם את התושבים לפני 60 שנה, בשביל להקים דווקא שם, ולא בגבעה שליד, ישוב חדש בשם 'חירן' המיועד לאזרחים יהודים בלבד. ובמקום הכפר עתיר? להרחיב את יער יתיר".

2016-05-14_194047

הכפרים אום אלחיראן ועתיר אינם מוכרים על ידי המדינה. כמאה אלף אזרחים, חיים בכ-46 כפרים לא מוכרים בנגב, בתנאי מחיה קשים ללא חיבור תקני לרשת מים וחשמל, שירותי בריאות בסיסיים, כבישים או דרכי גישה מוסדרים וברובם הגדול גם לא פועלים מוסדות חינוך. משפחות המתגוררות בכפרים נאלצות לשלוח את ילדיהן למוסדות לימוד מרוחקים, לעיתים בעשרות קילומטרים, כדי שיממשו את זכותם הבסיסית לחינוך. בתוכנית: תושבי הכפרים יגיעו לשדרה לספר את סיפור הכפר ומאבקם, מוזיקה ואומנות מהכפרים הלא מוכרים ופינות יצירה ופעילות לילדים.


האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/995367073891880


לעמוד המאבק: https://www.facebook.com/save.umm.alhiran