תושבים ביפו הפגינו נגד נישול דיירי חברת הדיור הציבורי עמידר מבתיהם

כ-150 תושבי יפו ערבים ויהודים, בהם פעילי חד"ש ומק"י, הפגינו אתמול (שישי) בגן השניים שברחוב יפת על פי קריאה הוועד העממית נגד נישול דיירי חברת הדיור הציבורי עמידר מבתיהם. אל המפגינים הצטרף יו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי, מוחמד ברכה. המוחים החזיקו כרזות בערבית ובעברית בגנות עמידר וניסיונות הנישול.

מפגינים ביפו, אתמול נגד נישול דיירי עמידר. שלישי מימין: יו"ר ועדת המערב העליונה מוחמד ברכה (צילום: אל-אתיחאד)

 

גל הפינויים החל לפני כחצי שנה. מאות תושבים קיבלו לפתע התרעות מחברת עמידר שעליהם לקנות את ביתם או להתפנות מייד. אך המחיר שקבעה עמידר חד-צדדית לרכישת הבית לא היה מחיר מוזל, בו מוכרת החברה את דירותיה כשהיא בכובעה כמשכן ציבורי.

המפגינים ציינו אמש שרוב הבתים היו בבעלות ערבית לפני הנכבה ודייריהן מתגוררים בהם זה עשרות שנים. מחירי עמידר בלתי אפשריים לאוכלוסייה מעוטת הכנסה. סירוב להתפנות יביא לפי האיום ל"הוצאת הדירה למכרז", כלומר למכירת הבית לרוכשים המרבים במחיר, והם אלה שיפעלו לגירוש הדיירים שמעמדם כדיירים מוגנים יפקע עם המכירה.

מול ונגד הניסיון הנוכחי לטיהור מעמדי ואתני של יפו עומדת הוועדה העממית החדשה, שהתגבשה בעיקר בחודשי האביב – בהם כזכור גברה ההסתה הגזענית נגד האוכלוסייה הפלסטינית בישראל בכלל, ונגד התושבים הפלסטינים בערים המעורבות בפרט. יצוין שמדי שבוע מתקיימת הפגנה של תושבים, ערבים ויהודים, נגד ניסיונות הנישול בקריאה "יפו לא למכירה". במקביל פתחה הוועדה העממית במבצע מיפוי של כל ניסיונות הגירוש והנישול לקראת המערכה הפוליטית והמשפטית הקשה הצפויה.

 

עוד בנושא:

המערכה נגד הנישול ביפו: חברת הדיור הציבורי עמידר מאיימת לפנות מאות מבתיהם