הגדולה בעולם: החלה התארגנות העובדים ברשת בתי הקפה האמריקאית סטארבקס

החלה התארגנות העובדים ברשת בתי הקפה האמריקאית סטארבקס, הגדולה בעולם. לרשת כשמונה אלף סניפים ברחבי ארה"ב וזהו ניסיון ההתארגנות הראשון. בקשה להכרה רשמית בוועד שהקימו כחמישים מעובדי סניף סטארבקס בעיר בפאלו בניו יורק נשלחה אתמול (שישי). העובדים כבר הודיעו בשבוע שעבר על ההקמה של ההתארגנות הראשונה מסוגה במדינה, במכתב למנכ"ל החברה, קווין ג'ונסון ושאיפתם היא להקים איגוד עובדים ארצי. כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי הבריטי "מורנינג סטאר".

נציגי העובדים בסניף סטארבקס בעיר בפאלו שהתארגנו ומבקשים הכרה רשמית (צילום: איגוד עובדי סטארבקס)

 

ההנהלה ברשת סטארבקס בארצות-הברית מכנה את העובדים "שותפים", כמי שלא רק מנוצלים בידי החברה אלא גם משתתפים בהצלחה שלה. כך שסיסמת האיגוד החדש היא "שותפים הפכו לשותפים [באמת]". ההתארגנות התגבשה במהלך מגפת הקורונה בה עובדי סטארבקס ברחבי ארצות-הברית העידו כי המחסור בכוח אדם היה קשה מנשאו ותנאי העבודה נעשו בלתי נסבלים.

יצוין חברת סטארבקס מתנגדת לכל ניסיון של עובדיה להתארגנות. מוקדם יותר החודש בית משפט פסק שהחברה פיטרה באופן בלתי חוקי שני עובדים בפילדלפיה על רקע של התארגנות עובדים. נוסף לזה, המנכ"ל הקודם של החברה, האוורד וולץ, פעל בקונגרס נגד רפורמות שנועדו להקל על התארגנויות עובדים, וקמפיינים נגדן הופצו בחנויות רבות בשנה הקודמת. גם עכשיו דובר החברה מסר "בעוד שסטארבקס מכבדת את חופש הבחירה של השותפים שלה, אנחנו מאמינים כי סביבת העבודה, בשילוב עם ההטבות יוצאות הדופן שניתנות לעובדים, מבטלות את הצורך באיגוד עובדים ומייתרות אותו".

 

ניתן לעקוב אחר התארגנות עובדי סטארבקס באמצעות הטוויטר: