שר החוץ הרוסי ביטל את ביקורו בישראל בגלל העיצומים שנוקטים עובדי משרד החוץ

שר החוץ הרוסי סרגיי לברור ביטל את ביקורו בישראל בעקבות עיצומים שנוקטים עובדי משרד החוץ. לברוב אמור להגיע השבוע לישראל ביטל את כל מסעו למזרח התיכון, שמלבד ישראל היה אמור להתקיים גם ברשות הפלסטינית ובשתי מדינות נוספות.

סרגיי לברור ושר החוץ יאיר לפיד בעת מפגש שנערך במוסקבה ב-7 בנובמבר האחרון (צילום: לע"מ)

 

ועד עובדי משרד החוץ נוקט זה שבועות צעדים ארגוניים והורה לעובדים שלא לשתף פעולה עם ארגון הביקור, הנפקת האישורים, סידורי האבטחה ושאר ההכנות הנדרשות. בוועד עובדי משרד החוץ מציינים כי ביקורו האחרון של שר החוץ לברוב בישראל התקיים בשנת 2014, וגם אז התקיימו עיצומים של עובדי משרד החוץ שנאבקו על זכויותיהם, והביקור לווה בטונים צורמים מאוד. מאז החליט לברוב שלא לקיים ביקור רשמי בישראל. גם ביקורו של נשיא רוסיה דמיטרי מדבדייב בישראל בוטל בשנת 2011, בנסיבות דומות.

מוועד עובדי משרד החוץ נמסר "אנו מצרים מאוד על הפגיעה ביחסי החוץ של ישראל. שבים וקוראים לשר החוץ יאיר לפיד להפשיל שרוולים ולפתור את המשבר במשרד החוץ, בטרם ייגרם נזק נוסף". בלשכת שר החוץ אמרו לפני שלושה ימים כי הם לא מכירים את ההוראה שניתנה לעובדים – וכי מבחינתם ההיערכות נמשכה.

"זה כמה שנים שתנאי ההעסקה של עובדי משרד החוץ בארץ ובעולם מורעים באופן שיטתי ומגמתי", נכתב בהודעת הוועד. "זה חצי שנה שנציגי העובדים פונים ומבקשים כי נושאים אלה יוסדרו, ולצערנו המאמצים לא צלחו. על כן עובדי משרד החוץ מוצאים עצמם שוב נאלצים להיאבק על זכויותיהם. אנו קוראים לשר החוץ יאיר לפיד להיכנס לעובי הקורה, ולמנוע הידרדרות נוספת של יחסי העבודה. לעובדי משרד החוץ השפעה קריטית על היבטים רבים של פעילות המדינה. אנו מקווים שלא נצטרך לנקוט צעדים לשיבוש הפעילות החשובה הזו".