שרת האוצר של צרפת: יש לנקוט צעדים במהירות כדי למנוע מחאה חברתית המונית

 

"אם ממשלות אירופה לא ינקטו צעדים בהולים לפתרון המשבר הכלכלי העולמי, המשבר עלול להוביל לאי שקט חברתי ביבשת". כך הזהירה אתמול שרת האוצר של צרפת קריסטין לגארד, בנאום שנשאה בכנס הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס ושפורסם הבוקר בעיתון הצרפתי "הומניטה". לגארד אמרה כי כדי למנוע הפגנות ומחאות המוניות בעקבות המשבר הקפיטליסטי המחריף "על הממשלות לחדש את האמון במערכת הפיננסית – ולשגר מסר ברור לאזרחיהן בנוגע לצעדים שבכוונתן לנקוט לפתרון המשבר".

"אנו ניצבים כיום בפני שתי סכנות עיקריות: אי שקט חברתי ומדיניות מגן. עלינו לחדש את הביטחון במערכות הפיננסיות, ואת הביטחון בכלל", הדגישה לגארד, שקראה למדינות הקפיטליסטיות הגדולות להסכים על צעדים לפתרון המשבר בפסגה שיערכו מנהיגי המדינות בלונדון באפריל.

בחודשים האחרונים התמודדו ממשלות כמו צרפת, רוסיה, יוון, איטליה, סלובניה ואיסלנד עם מחאות גוברות של אזרחים ועובדים, שמחו נגד דרכי ההתמודדות שלהן עם המשבר הכלכלי. ביום חמישי האחרון הכריזו שמונה האיגודים המקצועיים הגדולים בצרפת על שביתה כללית, שהובילה לשיתוק המדינה ולהפגנות בהן השתתפו יותר מ-2.5 מיליון עובדים. ממשלת איסלנד אף התפטרה בשבוע שעבר בעקבות המשבר הקפיטליסטי.