שרי הממשלה התנגדו וחוק איסור הנהיגה בחופים נדחה לכנסת הבאה

 

מתרחצים ומבקרים בחופי הרחצה ימשיכו להיתקל בכלי רכב הנוסעים בחופי הים גם בקיץ הבא. התנגדות של שרי הממשלה הביאה לביטול ההצבעה על תיקון להצעת חוק איסור הנהיגה בחופים, שמטרתה הגברת האכיפה והענישה. ההצבעה הייתה אמורה לעלות אתמול (יום ד'), יומו האחרון של מושב הכנסת, להצבעה סופית. ההצבעה נדחתה למושב הכנסת הבא, משמעות הדבר, עיכוב של שנה לפחות עד שהחוק יכנס לתוקפו. הצעת החוק, אותה יזמה החברה להגנת הטבע ושהוגשה על ידי חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ומיכאל מלכיאור (עבודה), היא למעשה שורת תיקונים לחוק, שנחקק כבר ב-1997, אך אינו נאכף. הצעת החוק נועדה להגן על הרוחצים בחוף הים, כמו גם על ערכי נוף וטבע ובעלי החיים האופייניים בחופי הים. היא כוללת שורה של תיקונים בחוק איסור הנהיגה בחופים, שאמורים לייעל את האכיפה וההרתעה של החוק, שכולל את החמרת הענישה, הגדרה ברורה של התחומים האסורים בנהיגה, הטלת חובת סימון התחום המוגן, קביעת אפשרות להטיל קנס על בעל הרכב לפי מספר הרישוי של הרכב ועוד.

השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא והשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, הגישו התנגדויות לתיקון החוק, אשר הביאו בסופו של דבר לדחיית ההצבעה. בהתנגדות המשרד לביטחון פנים נכתב כי החוק "פוגע בחופש התנועה של האזרח" בהקשר לסמכות המנהלית לזמן אדם לדיון בנושא  שלילת רישיון הנהיגה שלו. כמו כן, מתנגדים במשרד לביטחון פנים להעניק סמכויות פיקוח לאנשי המשרד להגנת הסביבה שלא יעברו הסמכה מתאימה.

"משמעות דחיית ההצבעה, לצערנו, היא שגם בעונת הרחצה הבאה, קיץ 2009, התיקון להצעת החוק לא ייושם ובעקבות זה מתרחצים תמימים ימשיכו להיפגע ויימשך ההרס של ערכי הטבע והנוף שלאורך החופים", אמר משה פרלמוטר, רכז חופים והים של החברה להגנת הטבע.