שני פועלי בניין פלסטינים נהרגו בעקבות קריסת פיגומים בהתנחלות גבעת זאב

שני פועלי בניין פלסטינים נהרגו ועוד שלושה נפצעו בצהריים (שני), כתוצאה מקריסת פיגומים באתר בנייה ברחוב רקפת בהתנחלות גבעת זאב.

חובשי מד"א אלי ריימונוד ומשה בלך סיפרו כי "כשהגענו הייתה המולה ושמענו צעקות, ראינו ערימה של פיגומים שקרסו מגובה בבניין בן 12 קומות. הבחנו בכמה פועלים שהתהלכו במקום לאחר שלקו בהתקף חרדה. ניסינו להשיג מידע ממנהלי האתר כמה פועלים עבדו במקום באותו הזמן כדי לוודא שמאתרים את כולם".

הם הוסיפו כי "מתחת לפיגומים נלכדו שלושה פועלים, הראשון חולץ בהכרה מלאה והוא סובל מחבלות בבטן ובגפיים. לאחר דקות ארוכות חולץ פועל נוסף, גבר בשנות ה-30, עם חבלה רב-מערכתית וללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו. פועל נוסף עדיין לכוד ולא מתקשר איתנו, אנחנו מקווים שיחולץ בקרוב ונוכל להציל אותו". מאוחר יותר חולץ הפועל ללא רוח חיים.

פרויקט הבנייה נעשה על ידי חברת האחים אבו עיאש. האתר נמצא בשטחים הפלסטינים הכבושים ולכן לא חלות עליו הוראות הבטיחות בעבודה כמו בכל מדינת ישראל. בנובמבר 2021 שלח ארגון קו לעובד מכתב לאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס בדרישה להחיל את הוראות הבטיחות בשטחים. פוקס השיב כי גובשה טיוטה לתיקון החקיקה בנושא והיא הועברה למשרדי הממשלה הרלוונטיים, אך טרם פורסם הצו.

יצוין שפועל כבן 40 נפצע אתמול באורח קשה בכפר סבא בעת שנפל מגובה במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב אנה פרנק בעיר. חובשים ופראמדיקים שהגיעו לזירה העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים מאיר עם חבלה רב מערכתית. לפי נתוני קו לעובד, במחצית השנייה של 2022 מספר הנפגעים בתאונות עבודה בחומרה בינונית וקשה הוא הגבוה ביותר ב-4 השנים האחרונות. כמו כן, נרשם גידול במספר ההרוגים, וחודש יוני היה הקטלני ביותר מאז תחילת השנה.

עוד בנושא