בת 16 נהרגה מאש צה"ל בג'נין; 166 פלסטינים נהרגו מאז תחילת השנה

סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא דיווחה הבוקר (שני) כי נערה בת 16 נהרגה מאש כוחות הכיבוש בג'נין. לפי הדיווחים הנערה ג'נא זכארנה, נפגעה בראשה מאש חיה על גג ביתה בעת כניסת הכוחות לעיר. בעקבות מותה של הנערה, הפלגים הפלסטיניים בג'נין הכריזו על שביתה כללית כאות אבל. מאז תחילת השנה נהרגו בשטחים הכבושים 166 פלסטינים בידי כוחות הביטחון של ישראל.

לדברי ח"כ איימן עודה (חד"ש) "מה כל כך הפחיד אתכם בדמותה של ג׳נא זכארנה שעמדה על גג ביתה? רק העובדה שהכובש הנפשע יישאר תמיד מבועת, לא משנה בכמה תותחים יתחמש. רק סיום הכיבוש יביא צדק".

בשבוע שעבר נורה צעיר פלסטיני ושלושה נוספים נפצעו סמוך להתנחלות בית אריה. לפי דובר צה"ל, הצעירים הפלסטינים השליכו אבנים ובקבוקי צבע סמוך להתנחלות וחיילים שהיו במקום ירו בהם. ההרוג הוא דיא ארימאוי בן 17 מבית רימא, וכי אחד הפצועים במצב קשה ונמצא בבית חולים ישראלי. ארימאוי נפגע משני כדורים שנורו לגבו ושני הפצועים הנוספים במצב בינוני.

יצוין ששליחת האו"ם לילדים ואזורי מלחמה, וירג'יניה גמבה, הגיעה לביקור ראשון בישראל כדי לבדוק מקרוב האם יש מקום לכלול את ישראל ברשימת המדינות הפוגעות בילדים.  ביקורה בישראל נערך לאחר שבדו"ח הקודם שיגרה אזהרה לישראל, שאם לא תשנה את דרכה ביחס לילדים הפלסטינים היא תשקול להכניסה לרשימה השחורה בשנה הבאה. ישראל כבר נכללה בעבר בדוחות של האו"ם שכללו גינוי חריף על מצבם של הילדים הפלסטינים. ישראל הואשמה, בין השאר, בפגיעה בלימודים במוסדות חינוך פלסטיניים. הדו"ח של גמבה בשנה שעברה עסק בעיקר במבצע שומר החומות, שבו נהרגו ילדים רבים.