שני מועמדי השמאל יתמודדו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות אקוודור

שני מועמדי השמאל יתמודדו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות באקוודור. כך עולה מספירת הקולות הסופית, אך לא רשמית, שפורסמה הבוקר (שני). המועמד לנשיאות אקוודור, הכלכלן הסוציאליסטי אנדרס אראוז, ניצח אתמול בסיבוב הראשון בבחירות. ארואז בן ה-36, בן טיפוחיו של הנשיא לשעבר, רפאל קוראה החיי בגלות בבלגיה, זכה ב- 31.5% מהקולות. הוא יתמודד בסיבוב השני ב-11 באפריל הקרוב מול פעיל השמאל העקבי יאקו פרז, שקיבל 20.04% מהקולות. מועמד הימין הניאו-ליברלי גיירמו לאסו, קיבל  פחות מ-20% מהקולות והמועמד הסוציאל-דמוקרטי, חבייר הרבאס זכה בכ-16% מהקולות. יצוין ש-16 מועמדים התמודדו אתמול בבחירות לנשיאות.

המועמדים אראוז ופרז שיתמודדו בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות אקוודור (צילום מסך: טלסור)

 

אראוז היה ממנהיגי "המהפכה האזרחית" שהנהגת הנשיא לשעבר קוראה ששלט במדינה הלטינו-אמריקאית במשך כעשור (2017-2007) והיה קרוב בדעותיו לנשיא ונצואלה המנוח הוגו צ'אבס. בממשלות קוראה שימש אראוז, בין היתר, כשר התרבות והוא נתמך על ידי המפלגה הקומוניסטית.

ד"ר פרז, משפטן ולשעבר ראש מחוז אסואי, הוא בן העם הקצ'ואה ועמד בראש פדרציית ארגוני העמים המקוריים. פרז מגדיר את עצמו "אקו-סוציאליסט" – סוציאליסט בעל השקפות סביבתיות ונתמך על ידי המפלגה הקומוניסטית המרקסיסטית-לניניסטית שרבים מחבריה נעצרו בעת שלטונו של קוראה. המפלגה המרקסיסטית-לניניסטית פרסמה הבוקר הודעה לפיה "הברירה העומדת עתה בפני הבוחר הוא להצביע עבור נציגו של קוראה המושחת או לקדם את המדינה לעבר השוויון והצדק החברתי".