שני הסכמים קיבוציים חדשים לעובדי קבוצת קוקה-קולה ישראל

ההסתדרות, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים והחברה המרכזית להפצת משקאות, חתמו השבוע על שני הסכמים קיבוציים לעובדי קוקה קולה. ההסכמים שתוקפם עד יוני 2018, מסדירים את תנאי העסקתם של כ-1,400 עובדים במערך ההפצה ו-450 עובדים נוספים במערך הייצור.

2015-07-08_200605

בהתאם להסכמים הקיבוציים שנחתמו היום, עובדי קבוצת קוקה קולה המרוויחים שכר מינימום (4,650 שקל), יקבלו השלמה מיידית ל-5,000 שקל כבר ממשכורת יולי 2015, אשר תשולם רטרואקטיבית על חודשים מאי-יוני 2015. תוספת השכר היא תוספת לצורך ערך שעת עבודה, הפרשות סוציאליות והפרשות לביטוחים פנסיונית. כל עובד שהשלים שישה חודשי עבודה בחברה, יהיה זכאי לקרן השתלמות לפי בחירתו, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד יעמדו על השיעור המקסימלי בגובה 7.5% מהשכר. בנוסף לשכר הקובע להפרשות הפנסיוניות של עובדים בחברת ההפצה, בעלי תפקידים שונים, כמו: עוזרי מחלק, מכיני משלוחים, מלגזנים ובקרים, יהיו זכאים גם להפרשות פנסיוניות בגין עמלות ובגין רכיב שעות נוספות גלובליות.

עוד סוכם שעובדים בעלי וותק למעלה מ-10 שנות עבודה, יהיו זכאים לתוספת דמי חופשה  ולהגדלת המכסה השנתית של ימי החופשה ביום נוסף על הקיים. גובה תוספות השכר בשקלים יהיה דיפרנציאלי בהתאם לתפקידים בחברות הייצור וההפצה. ההסכמים מסדירים גם מנגנון פיטורים שקוף והוגן בשתי החברות. מראשי הוועדים בחברת ההפצה ובחברת הייצור, יוסי שטראובר ופיליפ ברקוביץ', נמסר כי: "זהו יום היסטורי שמסמל את ערוץ ההידברות והדיאלוג האמיתי שנפתח בין העובדים לבין ההנהלה הבכירה. מלבד הדאגה לשיפור השכר והתנאים הסוציאליים, גם רווחת העובדים קיבלה בהסכמים דגש כלכלי נרחב".