חד"ש תומכת בשביתה הכללית; הצעת חוק של ח"כ חנין לאיסור העסקה הלא ישירה במגזר הציבורי

סיעת חד"ש בהסתדרות תומכת בהכרזת השביתה הכללית למען עובדי קבלן. כך מסר אמש (שלישי) דובר הסיעה. לדבריו "אין מאבק צודק ממנו – זו אחת מהחרפות הרבות של הקפיטליזם הישראלי: עובדים שהיו למעשה עבדים". יצוין שיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר אתמול במסיבת עיתונאים בתל אביב כי ללא התקדמות בנושא צמצום העסקת עובדי הקבלן בדיונים עם משרד האוצר, תוכרז שביתה כללית במשק ב-22 ביולי. "אם לא תהיה פריצת דרך נצא לשביתה כללית, ואני אדרוש מכל אחד מכם להוציא את כל העובדים לשביתה ולהראות סולידריות, עוצמה ומחוייבות. גם אם יהיה קרב קשה, עד שלא נביא שינוי לא נפסיק", אמר. גם ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) פרסם אמש הודעת תמיכה בשביתה והודיע שיגיש הצעת חוק לאיסור העסקה הלא ישירה במגזר הציבורי. "כל עובדי המגזר הציבורי ממאבטח ומנקה ועד עובד סוציאלי ופסיכולוג – צריכים להיות עובדים בעלי מעמד שווה", הדגיש.

2015-07-08_200622

פעילי הקואליציה הארצית להעסקה ישירה קיימו אתמול משמרת מחאה בהסתדרות בתמיכה עם מאבקה למען עובדי קבלן (צילום: הקואליציה הארצית להעסקה ישירה)

כמו כן, הקואליציה הארצית להעסקה ישירה תומכת באמירותיו של ניסנקורן כי "העובדים הם התשתית של המדינה. הם מושכים אותה קדימה ורובם עושים זאת מאמונה – מי שהלכה להיות אחות עשתה זאת כדי לשרת ציבור ומי שהלך להיות מורה עשה זאת מתוך אמונה. הם לא צריכים שיתייחסו אליהם כאל עובדי קבלן. האוצר הורס את התשתית של המדינה". לדברי הקואליציה "ניסנקורן נחוש ואנחנו גם לא נתקפל ולא נוותר עד שהסוגיה הזו תיפתר. לטובת החברה כולה. אסור שעובדי הקבלן ימשיכו להיות שקופים. פשוט אסור." עוד נמסר כי "הקואליציה הארצית להעסקה ישירה תומכת במאבק, עם כל העוצמות שלנו – עד שנביא לשינוי המיוחל".