שלושה פועלי בניין נפצעו בפתח תקווה כשנפלו לפיר בשל קריסת משטח

שלושה פועלים נפצעו אתמול (חמישי), בהם אחד באורח קשה, לאחר שנפלו לפיר בשל קריסת משטח באתר לבניית פרויקט "גלובל טאורס" בפתח תקווה בביצוע חברת בסט בנייה וחברת אפקון. יצוין שבחודש שעבר נהרג לואיס גומס, אזרח פרו בן 32, באתר פרויקט בתל אביב בביצוע בסט, כעבור ימים אחדים פעילי פורום העובדים של חד"ש בתלאביב וביפו הפגינו במקום.

אתמול בצהריים דווח לכוחות ההצלה על שלוה פועלים שנפצעו לאחר שמשטח קרס באתר בנייה גדול בדרך יצחק רבין בפתח תקווה, והם נפלו על ברזלים בתחתית פיר. לאחר פעולות חילוץ שניים מהם פונו לבי"ח בילינסון, כשאחד מהם במצב קשה עם פגיעה רב מערכתי והשני במצב בינוני. העובד השלישי שפציעתו היתה קלה יחסית טופל במקום.

2018-06-15_165245

האתר בו נפצעו אתמול שלושה פועלי בניין בפתח תקווה (צילום: שירותי כבאות והצלה מחוז מרכז)

לדברי עו"ד הדס תגרי, מהקבוצה למאבק בתאונות בניין, "ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה ממשיכה באין מפריע ומספר הנפגעים הגבוה מתחילת השנה מעיד על הכישלון המתמשך של הרשויות במיגורה, וזאת גם באתריהן של החברות היזמיות והקבלניות הגדולות והחזקות ביותר – כך, התאונה אתמול היא התאונה הקשה השנייה באתרים בביצוע חברת בסט בתוך חודש ימים".

עוד הדגישה עו"ד תגרי כי משרד העבודה והרווחה "ממשיך לבזר את המשאבים הדלים המוקצים לפיקוח על בטיחות העובדים באופן בלתי יעיל בין שני גופים – מנהל הבטיחות התעסוקתית והמוסד לבטיחות וגהות – על אף המלצות שורת גופים מקצועיים וגופי ביקורת לאחד אותם לרשות אחת שתופקד על בטיחות העובדים".