שלושה הרוגים בתאונות עבודה תוך פחות מ-12 שעות: פעילי חד"ש יפגינו ביום שישי

שלושה הרוגים נרשמו היום (שלישי) תוך פחות מ-12 שעות. נקבע מותו של פועל פלסטיני כבן 60 שנמצא בשעות הצהריים מחוסר הכרה בתוך בור מים במפעל באזור התעשייה בבית שאן. פראמדיק מד"א מוחמד אבו סלאח סיפר: "הגענו למקום והובילו אותנו אל הפועל ששכב מחוסר הכרה לאחר שנמשה מבור מים. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום." כמו כן, פועל בן 24 נפצע בצהריים במהלך עבודתו באתר בנייה באשדוד, ומצבו הוגדר קריטי. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע פעולות החייאה, ופנה אותו לבית החולים אסותא בעיר בו נפטר מאוחר מפצעיו.

בשעות הבוקר נפצע באורח אנוש פועל נוסף שהתחשמל במהלך עבודות על פיגומים באתר בנייה ברחוב היבנר בפתח תקווה. שירותי הכיבוי נאלצו לעשות שימוש במנוף כדי לחלץ אותו. הוא נפטר לאחר שפונה לבית חולים – תוך ביצוע פעולות החייאה . אתמול נהרג עובד מקריסת קורת בטון באתר בנייה בהרצליה, ושלשום נהרג עובד נוסף לאחר שנפל מהקומה השמינית במהלך ביצוע עבודות שיפוצים בבניין בכפר עקב בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי.

יצוין פעילי חד"ש יפגינו ביום שישי הקרוב, 16.7, בשעה 11:00 מול אתר בנייה ברחוב קרליבך 2 במרכז תל-אביב לזכרו של העובד הגיאורגי, ראמז קנטריה, שנהרג במקום בעת מילוי תפקידו. העובד נפל את מותו ביום שני ה-5 ביולי.

שירותי הכיבוי מפנים הבוקר באמצעות מנוף עובד שהתחשמל באתר בנייה בפתח תקווה (צילום: איחוד הצלה)

 

מחד"ש נמסר ש"העובד שנהרג הוא קורבן נוסף של הזנחה מתמשכת של בטיחותם ושלומם של עובדי הבניין מצד בעלי ההון – הקבלנים והיזמים – ומצד הזרועות השלטון שאמורות לפקח על אתרי הבנייה ולאכוף את כללי הבטיחות. בואו לעמוד איתנו בתביעה לחיים לפני רווחים, צדק וביטחון לכל עובדי הבניין".

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/170521888396964

 

עוד בנושא:

"הקבלנים בארמונות, הפועלים בארונות": לעצור את תאונות העבודה