סיעת חד"ש בהסתדרות המורים: בבחירות האחרונות נרשמו זיופים ותוצאותיהן שקריות

סיעת חד"ש בהסתדרות המורים טוענת שבבחירות האחרונות בארגון עובדי ההוראה שנערכו ב-1 ביוני נרשמו זיופים ותוצאותיהן שקריות. נאומו ברוח זו של מזכיר סיעת חד"ש בהסתדרות המורים, מואפק ח'לאילה, בוועידת הסתדרות המורים שהתקיימה לאחרונה, הובילה לפיצוץ הישיבה. ח'לאילה השמיע דברי ביקורת קשים על הבחירות שהתקיימו לאחרונה להסתדרות המורים, על אופן ניהולן ועל כשרות תוצאותיהן.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בפגישה ראשונה עם מזכ"ל הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: הסתדרות המורים)

 

ח'לאילה אמר את הדברים הבאים: "הבחירות האחרונות לוו בהפרות לא חוקיות רבות. הם חצו את כל הגבולות ונגעו בסף העבירות הפליליות, במטרה לשרת רשימה ספציפית – אמ"י בראשות יפה בן דוד, ורשימת לווין שלה בבתי הספר הערביים. אנו דוחים את התוצאות השקריות שאינן מייצגות את רצון המורים. יש לנו ראיות בלתי מעורערות שמוכיחות את נכונות טענותינו, ובימים הקרובים תתגלה האמת". בעקבות הדברים סערו הרוחות בקרב תומכי סיעת אמ"י אשר זכתה לרוב בבחירות האחרונות, וח'לאילה לא הורשה לסיים את נאומו, והישיבה ננעלה על ידי ממלא מקום המזכ"לית, גד דיעי.

סיעת חד"ש בהסתדרות המורים העלתה טענות קשות בדבר כשרות התוצאות לבחירות להסתדרות המורים. עוד קודם לקיום הבחירות מחו נציגי הסיעה על הניסיון לפגוע בזכותו של ציבור המורים הערבי לממש את זכות ההצבעה שלו על ידי ביטול הקלפיות הניידות ביישובים הערביים ובערים המעורבות זאת בנימוקים "ביטחוניים", עובדה אשר הובילה לירידה חדה באחוז המצביעים בקרב המורים ביישובים אלה.

כמו כן, העלתה הסיעה האשמות על ניסיונות לזיוף תוצאות הבחירות לכאורה, כשדיווחים שהגיעו אליה מדברים על קולות שלא נספרו, קלפיות שנמסרו בניגוד להנחיות וללא פיקוח, איומים על ניסיונות של רכזים להתחמק מנציגי סיעות, ואיומים על נציגי הסיעה בנקודות איסוף מסוימות. לאור כל זאת, מתכוונת הסיעה מתכוונת לבית הדין של הסתדרות המורים כנגד תוצאות הבחירות.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/103428