שיירת מחאה מג'לג'וליה לתל-אביב בעקבות רצח אב המשפחה בפתח בית הקרבות

שיירת מחאה יצאה בצהריים (רביעי) מג'לג'וליה לתל-אביב בעקבות הרצח, אתמול, של מחמוד עודה, תושב היישוב שנורה למוות בפתח בית הקברות. משתתפי שיירת כלי הרכב מתחו ביקורת היעדר האכיפה בחברה הערבית, יצאו נגד היחס המזלזל מצד הרשויות וקראו להתקדם בחקירת הרצח של קרובם בן ה-52.

האמבולנס שפינה אתמול מבית הקברות בג'לג'וליה את מחמוד עודה הפצוע אנושות לבית החולים מאיר בכפר סבא (צילום: מד"א)

 

אחיו, עודה עודה, סיפר על אדם רגיל, אב לחמישה ילדים, בהם שניים בעלי מוגבלויות, שיצא להלוויה של אחד מקרובי משפחתו ולא חזר בחיים. "היה שם כנראה מישהו מהעולם התחתון שרצו לחסל אותו, וכשהוא יצא משם התחילו יריות. הוא היה מאחורי זה שהתכוונו לירות בו וקיבל כדור בראש", סיפר האח. "יש לי שאלה אחת: מה עושים הממשלה, המשטרה והשב"כ? הם יכולים לעצרו את האלימות הזאת ב-24 שעות, זה מה שאומרים אצלינו ברחובות. אבל לצערי זה לא מעניין אותם, הם מתייחסים אלינו כאילו אין לנו תעודת זהות כחולה", המשיך.

ראש המועצה המקומית, דרוויש ראבי (חד"ש), אמר ל"הארץ" כי "המשטרה מדברת על הגברת הביטחון וההרתעה בחברה הערבית – אנחנו בג'לג'וליה לא מרגישים זאת". לדבריו, "לפעמים יש הפוגה באירועי הירי אבל זו כנראה החלטה של גורמי הפשיעה ולא לחץ של המשטרה. אם יש באמת החלטה אסטרטגית למאבק בפשיעה אז אנחנו מחכים ליישום בפועל… איזה אפקטיביות יש למבצע כזה או אחר כששני אנשים מוצאים עצמם מול רוצח בתום הלוויה בצהרי היום?".

לפי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם, מתחילת 2021 נרצחו בישראל 109 ערבים, מהם 91 אזרחים ו-13 נשים. שלשום נורה למוות תושב מזרח ירושלים בשכונת עמק רפאים שבמערב העיר, ואדם נוסף נפצע באורח קל. חקירה ראשונית של המשטרה העלתה כי הירי בוצע במהלך תקרית אלימה בסמוך לאתר בנייה, על רקע סכסוך בין משפחות.