שותפות שעמדה במבחן: גילוי דעת של מק"י לרגל מלאות 70 שנה לכנס האיחוד של הקומוניסטים

לפני 70 שנה, ב-22 באוקטובר 1948, בתנאים הקשים של ימי המלחמה והנכבה, מילאו קומוניסטים יהודים וערבים את אולם קולנוע מאי בחיפה בכינוס חגיגי ארצי לציון שיקום האחדות במסגרת המפלגה הקומוניסטית הישראלית.

2018-10-21_184730

סמל ועידת האיחוד, 22 באוקטובר 1948

הוועד המרכזי של המפלגה, שהתכנס למחרת במועדון ברחוב מדרגות המרוניטים, פרסם קריאה לפועלים בעיר ובכפר, לנשים העובדות, לנוער ולכל שוחרי החופש ובה הוא מדגיש את המשמעות הגלומה בשיקום ההרכב היהודיערבי של המפלגה הקומוניסטית: חיזוק המערכה למען שלום יציב ולעצמאות העמים, להגנת האינטרסים של העובדים, נגד השוביניות והגזענות ולמען משטר דמוקרטי עממי.

בשבעת העשורים שחלפו מאז, עמדה האחדות האינטרנציונליסטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית בהצלחה במבחנים רבים של מלחמות תוקפניות, של רדיפות פוליטיות ושל מזימות להוציאה אל מחוץ לחוק, של מאבקים חברתיים ופוליטיים מגוונים, של מערכות בחירות ושל ניסיון פילוג על בסיס לאומי.

למדנו מהניסיון, כי הבסיס לחלופה אמיתית לאסון הכיבוש הנמשך מאז 1967, למלחמות ולמצור על עזה, לקיטוב החברתי ולסגידה להון, לדיכוי הלאומי ול"חוק הלאום", לאפליית הנשים ולדיכוי מגדרי, לחקיקה האנטידמוקרטית ולשחיתות הוא שותפות מאבק יהודיתערבית.

אנו מודעים לכך שעל שותפות בין קומוניסטים ובין עובדים בני שני העמים חייבים להגן באופן פעיל, שכן בתנאים של משטר קפיטליסטי, משקיעים ההון ושליחיו בשלטון כל מאמץ להגן על המשך הניצול המעמדי באמצעות טיפוח שנאה בין העמים וגזענות.

המפלגה הקומוניסטית, שתציין בשנה הבאה מלאות 100 שנה לייסודה בארץ, תמשיך לשלב את מאבקיה היומיומיים מול אויבי השלום, הדמוקרטיה והעובדים עם המערכה ההיסטורית למען משטר של צדק חברתי, שלום ושוויון, למען הסוציאליזם.

גילוי הדעת של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י)

עומד להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב