שופטי בג"ץ אישרו את ההפגנה נגד שחיתות שלטון הימין במוצ"ש בפתח תקווה

שופטי בג"ץ אישרו אחר הצהריים (חמישי) כי ניתן יהיה להמשיך ולערוך הפגנות נגד שחיתות שלטון הימין בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכיכר גורן שבפתח תקווה. זאת, בעקבות עתירת המפגינים והתנועה לאיכות השלטון על רקע התנגדות המשטרה והממשלה להמשך ההפגנות. השופטים קבעו כי יש להגביל, עם זאת, את מספר המשתתפים ללא יותר מ-500 איש.

2017-08-24_182934

הדיון בבג"ץ, היום, בעתירה לאפשר את ההפגנה נגד שחיתות שלטון הימין הפתח תקווה (צילום: התנועה לאיכות השלטון)

בג"ץ הוציא צו ביניים שמורה למשטרה "לאפשר לעותרים לקיים הפגנה ברחבת קניון גנים בפתח תקווה, במוצאי השבתות שעד להכרעה בעתירה, בכפוף לתנאים". בהחלטה צוין כי בשלב זה "לא נדרשת מהעותרים פנייה לקבלת רישיון, והתנאים לקיום ההפגנה הם כאמור קהל של לא יותר מ-500 בני אדם (לא כולל מפגיני הנגד), ללא ירידה לכביש, שימוש בלשני מגפונים בלבד ללא אמצעי הגברה נוספים וקיום ההפגנה רק לאחר השעה 20:00".

המשטרה הודיעה באחרונה למארגני ההפגנות, שנערכות מדי מוצאי שבת זה שישה חודשים, כי לא תאשר יותר הפגנות במקום. מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "בשורה התחתונה והחשובה מכל, הזכות החוקתית ניצלה וניצחה היום, והמחאה חוזרת לכיכר. בית המשפט הגן היום על הזכות החוקתית החשובה ביותר במשטר דמוקרטי ואיפשר את המשך ההפגנות ללא כל דרישה לרישיון. אנחנו מצפים ומקווים כי בית המשפט ימשיך בקו ההגנה על זכויות המפגינים במדינת ישראל, וכי בשבועות הקרובים נקבל הכרעה סופית בעתירה".

יצוין שבשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי לא תאפשר את קיום ההפגנה בכיכר גורן ושוטרים חסמו את דרכם של כ-2,000 מפגינים ועצרו את מני נפתלי ואלדד יניב, ממובילי ההפגנות. יניב ונפתלי עוכבו בחשד ש"שידלו להפרת הסדר הציבורי" כשהיו בדרכם למחאה, ונעצרו ללילה לאחר שסירבו לתנאי השחרור של המשטרה. עם שחרורם הם התחייבו בבית משפט השלום בפתח תקוה שלא לשדל להפגנות לא חוקיות, אולם טענו כי ההפגנות בפתח תקווה חוקיות.