שוחרר הפעיל הפלסטיני שצילם את החייל שאמר 'בן גביר יעשה סדר'

הפעיל הפלסטיני נגד הכיבוש עיסא עמרו שתיעד את החייל שאמר "בן גביר יעשה סדר" בחברון הורחק היום (רביעי) משכונת מגוריו תל רומיידה למשך שבוע. על כך החליט בית המשפט הצבאי. במהלך הדיון כינה אותו נציג המשטרה "מחולל פשיעה" משום שהוא מלווה סיורים של ישראלים בחברון, ואמר שהם "יוצרים חיכוך" ו"כבר מתוכננות משלחות נוספות העתידות להגיע". עמרו נעצר בתחילת השבוע בחשד לשיבוש הליכים לאחר שהגיע לחקירה בנושא התקרית ללא הטלפון הנייד שלו, אלא עם כונן נייד ובו הסרטונים.

הראפר תאמר נפאר בתום הופעתו, אמש, באולם בר שירה באוניברסיטת תל-אביב (צילום: זו הדרך)

נציג המשטרה שמואל אשכנזי טען בדיון כי עמרו מלווה ישראלים לסיורים שעוברים גם בשטחי איי ולכן הוא "שותף לדבר עבירה", אך עורכת דינו של הפעיל הפלסטיני, ריהאם נסרה, אמרה שהסיורים המדוברים הם בחלקי העיר חברון בהם מותר לכניסת ישראלים ללא הגבלה. בהמשך, חזר בו החוקר מהדברים. יצוין שביום שישי הקרוב בסיור סולידריות המוני לחברון, בהשתתפות עשרות תנועות שלום וזכויות אדם, אשר יעבור במקום בו היכה חייל גבעתי את פעיל השלום וחייל נוסף שנידון ל-10 ימי מחבוש דיבר בזכותו של בן גביר.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש) אמר בתחילת הדיון בבית המשפט הצבאי כי "ברור שמדובר במעצר נקמני שכל מטרתו להרתיע ולרדוף את עיסא עמרו – פעיל זכויות אדם שלא מוכן להרכין ראש נגד משטר הכיבוש האכזר ועוד מעז לפעול בשותפות עם פעילי שלום מישראל. לא עיסא, לא הפלסטינים ולא פעילי השלום מפרים את השקט, אלא המתנחלים ושומריהם במדים הפורעים בפלסטינים. אותם יש לפנות ולהרחיק מחברון!".

בתום הדיון הוסיף ח"כ כסיף "יצאתי מדיון המעצר של עיסא עמרו ושמח למסור שהוחלט לשחררו הערב. עילת המעצר: אי הבאת טלפון נייד לתחנת המשטרה! זהו מעצר נקמני שמטרתו להרתיע ולרדוף מי שלא מוכן להרכין ראש מול משטר הכיבוש האכזר ואף 'מעז' לפעול בשותפות עם פעילי שלום מישראל". יצוין עמרו היה בעבר עציר בידי ישראל והרשות הפלסטינית.

עוד על הסיור ביום שישי בחברון: https://www.facebook.com/events/671497701187613

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113698