שביתה של הסגל הזוטר בבן גוריון; עיצומים של הסגל הבכיר בכל האוניברסיטאות

חברי ארגון הסגל הזוטר בכל הקמפוסים של אוניברסיטת בן גוריון ישבתו ביום ראשון הקרוב. זאת, בהמשך לשביתה החלקית בת יומיים שנערכה השבוע בפקולטה למדעי הרוח והחברה ובמחלקה לאנגלית כשפה זרה. הארגון מסר לחבריו ש"בעקבות שביתתנו בתחילת חודש יוני, החלה הידברות בין הארגון להנהלה במסגרתה הוצגו לארגון לראשונה נתונים קונקרטיים אודות היקף הפיטורים הצפוי במחלקות למדעי הרוח ולאנגלית. אולם בשבוע שעבר, מיד לאחר הצגת הנתונים, הקפיאה ההנהלה משוםמה את המגעים ומסרבת לחדשם. יתר על כן ההנהלה אף חזרה בה מהסכמות שכבר הושגו". ביום ראשון לא יקיימו חברי הסגל הזוטר הוראה על כל סוגיה ובפרט: הרצאות, תרגולים, מעבדות, שעות קבלה ומענה לדואר האלקטרוני.

2016-06-23_200730

עוד מסר "סירוב ההנהלה לדבר מתמיה במיוחד, משום שדרישות הארגון הן פשוטות וסבירות: בשנה הבאה יפתחו כל קורסי האנגלית לרישום. במידה ותחול ירידה דרסטית בהרשמה, תינתן למורים 'רשת ביטחון'; צמצום להיקף סביר של מספר המפוטרים במחלקות מדעי הרוח הנפגעות בצורה הקשה ביותר; ככל שיש צורך לפטר חברי סגל, הדבר יעשה בשקיפות ובהידברות עם הארגון, תוך מתן פיצוי למפוטרים". יצוין שבעקבות הכרזת השביתה, הפיץ הרקטור פרופ' צבי הכהן מכתב ובו כתב "שהיקף הפיטורים אינו עולה על הנרשם מדי שנה".

כמו כן, הסגל הבכיר בכל האוניברסיטאות הפסיקו החל מהבוקר (חמישי) לבדוק בחינות ועבודות, ולא יזינו ציונים של עבודות ובחינות הסטודנטים. בשלב זה הבחינות ימשיכו להתקיים במועדם, ובמוסדות שבהם טרם הסתיימה שנת הלימודים, יתקיימו לימודים. העיצומים הוכרזו כתולדה של מסכת יחסים עכורה בין משרד האוצר למרצים, על רקע העובדה שכבר שנתיים וחצי אין הסכם שכר למרצים הבכירים. בארגון הסגל הבכיר טוענים שהשכר נשחק, ושהם מוכנים לחתום על אותו הסכם שנחתם לפני מספר חודשים עם העובדים המיוצגים על ידי ההסתדרות.


במכתב שהופץ לאוניברסיטאות על ידי המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, נכתב כי: "ההחלטה על עיצומים התקבלה לאחר יום דיונים ממושך בן יותר מ-10 שעות במשרד האוצר". במכתב נטען כי במהלך הדיונים הושגה התקדמות, אך טרם הושגה פריצת דרך. "לב המחלוקת הוא בדרישה לפתוח הסכמי עבר, ובדרישה לפגיעה בתנאי הפרישה של חברי הסגל, פעילים וגמלאים. לפיכך, אין לנו ברירה אלא להתחיל ולנקוט בצעדים ארגוניים", טוענת המועצה המתאמת. עוד צוין במכתב כי "לבקשת התאחדות הסטודנטיות והסטודנטים בישראל ניאותנו להימנע משביתה מוחלטת, ולהסתפק בצעדים ארגוניים. בשלב זה הבחינות ימשיכו להתקיים במועדם ויתקיימו לימודים במוסדות שבהם טרם הסתיימה שנת הלימודים". עם זאת, המועצה המתאמת מזהירה כי "אם לא תושג פריצת דרך בקרוב נשקול את צעדנו הבאים".