שביתה של הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון בעקבות פיטורים

ארגון הסגל האקדמי הזוטר הכריז על שביתה ביום חמישי הקרוב באוניברסיטת בן גוריון. הרקע לשביתה: הפיטורים הצפויים במחלקה לאנגלית כשפה זרה ובמחלקות למדעי הרוח. "לצערנו, על אף שניתן לדווח על התקדמות מסויימת בנוגע למחלקה לאנגלית, סוגיית הפיטורים במדעי הרוח רחוקה מלהיפתר. ההנהלה עומדת בסירובה להידבר עימנו בנושא זה, ובכך פוגעת באפשרות שלנו למלא את תפקידנו ייצוג העובדים", נמסר מהארגון.

2016-05-31_201254

על פי החלטה שאושרה הן בוועד העובדים והן באסיפת העובדים, "אנו נשבות ל-24 שעות במהלך יום חמישי הקרוב בכל הקמפוסים, הפקולטות והתכניות החוץתקציביות. ביום זה לא יקיימו חברי הסגל הזוטר הוראה על כל סוגיה ובפרט: הרצאות, תרגולים, מעבדות, שעות קבלה ומענה להודעות הדואר אלקטרוני. אנו קוראים להנהלת האוניברסיטה לפעול למניעת צעדים אלו בדרך האפשרית היחידה – לשבת ולהידבר מיד".

יצוין שאמש (שני) נערכה פגישה בבניין אגודת הסטודנטים של חברי הוועד ופעילים לתכנון המשך הצעדים הארגוניים. מועצת העובדים באוניברסיטה, המייצגת את הטכנאים והפקידים הפיצה הבוקר הודעה בקרב חבריה לפיה "אנו מבקשים מציבור העובדים לכבד את החלטת הסגל הזוטר ולא לפגוע במאבקם. אין להחליפם בעבודתם, לבצע מטלות השייכות לסגל הזוטר ואין להפעיל לחץ עליהם".