שביתה כללית ביוון נגד המדיניות של ממשלת הימין; יבוטלו כל הטיסות לישראל

שביתה כללית תפרוץ הלילה (שלישי) בחצות ברחבי יוון בגלל יוקר המחיה ונגד המדיניות של ממשלת הימין. מאחורי השביתה עומדים כל האיגודים המקצועיים, ביניהם הארגונים של עובדי התחבורה. לפיכך, במהלך השביתה שתימשך 24 שעות יבוטלו כל הטיסות הבינלאומיות.  

יש איגודים, ביניהם נהגי המוניות שהחלו לשבות כבר הבוקר. כמו כן, היום ומחר צפויות הפגנות וחסימת רחובות בבירה אתונה ובכל ערי יוון. מערך פעילי האיגודים של המפלגה הקומוניסטית ("פאמה") קרא לחבריו להצטרף למחאות "כי לנוכח יוקר המחיה והפגיעה ברמת החיים של מעמד העובדים הגיעה העת לצאת לרחובות ולדרוש תוספות שכר משמעותיות". על פי הנתונים שמסרו האיגודים, כוח הקניה של העובדים ירד בכ-15% בשנתיים האחרונות. האיגודים מאשימים את הממשלה השמרנית שאינה עושה דבר כדי לעצור את העלייה ביוקר ושמדיניותה הניאו-ליברלית אף גורמת להעמקת הפערים החברתיים – לטובת בעלי ההון.

יצוין שלפני שנה, ב-28 בפברואר 2023, נרשמה ההתנגשות החזיתית של שתי רכבות ובאסון נהרגו 57 בני אדם, ועוד עשרות פצועים מאושפזים בבתי החולים. יוון התאבלה על ההרוגים הרבים בתאונת הרכבות הקשה בתולדותיה, והיום האבל הפך ליום כעס נגד הממשלה וחברת הרכבות. "הכאב הפך לכעס על מותם של עשרות אנשים", מסר איגוד עובדי הרכבת ביוון – שקיים אז שביתת מחאה. באיגוד ציינו השבוע ששנה חלפה ואיש לא הועמד לדין בעקבות האסון. לפיכך, האיגוד דורש למצות את הדין עם האחראים בין מטרות השביתה. 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/103677