שביתה באוניברסיטת בן-גוריון

 

יו"ר מועצת העובדים באוניברסיטת בן-גוריון, אבנר מזרחי, הודיע היום (ד') שמחר בבוקר תפרוץ שביתת אזהרה בת יום אחד. חברי המועצה יעמדו בשערי האוניברסיטה משעותהבוקר המוקדמות בכדי למנוע כניסה של עובדים מהסגל המנהלי והטכני לאוניברסיטה.
באוניברסיטת בן גוריון קיים סכסוך עבודה בשנים האחרונות בשל אי הנכונות של הנהלת האוניברסיטה להגיע להסכם קיבוצי חדש שיפתור את בעיית צורות ההעסקה הפוגעניות הקיימות באוניברסיטה ואת הפגיעה המתמשכת בזכויותיהם ובמעמדם של ציבור העובדים המאורגנים באוניברסיטה.
לפני כשלושה חודשים, עם בחירתה של מועצת עובדים חדשה באוניברסיטה בראשות אבנר מזרחי, החל משא ומתן אינטנסיבי בין ההסתדרות במרחב הנגב באמצעות מזכיר הסתדרות המעו"ף, דודי שמאי ובליווי יו"ר המרחב, מאיר בביוף, מועצת העובדים באוניברסיטה ונציגי ההנהלה. למרות הרצון של נציגות העובדים להגיע להסכם קיבוצי בדרך של הידברות ופשרה גילתה הנהלת האוניברסיטה אטימות וחוסר נכונות להיענות לתביעות נציגות העובדים ובעיקר להגיע לפתרון לבעיית צורות ההעסקה והפגיעה בעבודה המאורגנת באוניברסיטה. לכל אורך תקופת המשא ומתן המשיכה הנהלת האוניברסיטה בצעדים חד צדדים שפגעו בעובדים ובנציגיהם, זאת באמצעות אי איוש תקנים, ביטול משרות, הארכת תקופת הניסיון לקבלת עובד חדש לשנתיים בניגוד להסכם הקיים, קבלת עובדים בחוזים אישיים ללא הסכמת נציגות העובדים וקביעת נורמה של יציאה למכרזים חיצוניים והעדפה של קבלת עובדים מחוץ למערכת במקום קידום עובדים מתאימים וראויים בתוך המערכת. 
באסיפת העובדים שהתקיימה היום השתתפו מאות עובדים אשר שיבשו את עבודת האוניברסיטה במשך כשעה לצורך קיום האסיפה. מחר כאמור, תתקיים השבתה מלאה של כל הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטת בן גוריון. ההשבתה תקיף את ספריית האוניברסיטה, המחלקות השונות וכל יחידות המנהלה, המחשוב, הרישום והתשלום. בשלב זה השביתה הינה שביתת אזהרה בת יום אחד, חברי מועצת העובדים וההסתדרות במרחב הנגב יחליטו על צעדים ארגוניים נוספים בהמשך לפי הצורך.
עוד מסר מזרחי : "אנו הגענו להנהלת האוניברסיטה ברוח טובה וברצון להגיע להסכם קיבוצי סביב שולחן המשא ומתן, לצערי ההנהלה ממשיכה בהתנהלותה החד צדדית ובאטימותה המוחלטת לתביעות נציגות העובדים. במצב הנוכחי לא נותרו לנו ברירות רבות, מגיעים לאוזניי חששותיהם של עובדים מהאוניברסיטה אשר קיבלו איומים סמויים וגלויים מצד ההנהלה, אנו לא ניתן לאף אחד לפגוע בציבור עובדי אוניברסיטת בן גוריון. אנו נבחרנו כדי להגן על העובדים, אוניברסיטת בן גוריון איננה מפעל פרטי של איש זה או אחר זהו מוסד ציבורי ומן הראוי שחברי ההנהלה יפנימו זאת ויתחילו לנהוג בהתאם. אני מקווה שלא יהיה צורך בצעדים נוספים מלבד ההשבתה מחר, אך אם ההנהלה תמשיך לנהוג באטימות אנו נדע להפעיל את כל הצעדים הארגוניים העומדים לרשותנו עד לכדי השבתה מלאה של האוניברסיטה לכל פרק זמן שיידרש".
לדברי שמאי "ההסתדרות במרחב הנגב תמשיך להעניק למועצת העובדים ולציבור העובדים באוניברסיטת בן גוריון את מלוא התמיכה והגיבוי במאבק הצודק על עתיד העבודה המאורגנת באוניברסיטה. לא ייתכן שההנהלה ממשיכה להתחמק מהסכם קיבוצי חדש מזה מספר שנים. ההיכל הגבוה של ההשכלה הגבוהה ראוי לשמש דגל ומופת בתחום יחסי העבודה ולא לנהוג כאחרון המעסיקים".