שבוע לאחר ההתארגנות: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בערוץ 10

ההסתדרות הכריזה אתמול (חמישי) על סכסוך עבודה בערוץ 10. בשבוע שעבר התאגדו כ-200 עובדי הערוץ בהסתדרות על רקע ההסכם למיזוג בין הערוץ לבין רשת. המשמעות: העובדים יכולים להכריז גם על שביתה כולל הפסקת השידורים.

2018-07-06_173210

העילות לסכסוך נוגעות להחלטה החדצדדית על מיזוג ערוץ עשר עם חברת רשת, מהלך אשר ישפיע על העובדים ועלול להביא לפיטורים רחבי היקף. נציגות העובדים אומרת היום כי הנהלת ערוץ עשר מתנהלת בחוסר תום לב בכל הנוגע לקידום מהלך המיזוג, ללא הידברות ועדכון ההסתדרות והעובדים. בין היתר העובדים מוחים על כך שהם עודכנו בדבר אישור המיזוג דרך אמצעי התקשורת. לפי הערכות, במידה והפיצול ייצא לפועל, ייאלצו למעלה מ-100 עובדים לוותר על משרתם בשל איחוד תקנים.

לפני כחמש שנים עובדי חברת החדשות של ערוץ 10 התאגדו בהסתדרות, וכעת מתאגדים יתר עובדי הערוץ ביניהם עובדי התפעול, השיווק, הדיגיטל, טכנאים, אנשי מחלקת התוכניות, הארכיון, המינהל ועוד.

השבוע בעלי המניות של ערוץ רשת 13 ושל ערוץ עשר על חתימת של הסכם המיזוג של שתי החברות, לקראת איחוד השידורים. ההסכם אושר על ידי דירקטוריון רשת וכן על ידי דירקטוריון 10. ואולם, מעבר לנושא הדירקטוריון וההנהלה, ברשת ובעשר לא פירטו מה כולל ההסכם וכיצד ייראה לוח השידורים.