שאשא-ביטון תתחילי לעבוד עבורנו: מאות עובדות מעונות יום הפגינו במרכז תל אביב  

מאות עובדות מעונות יום מפגינות הבוקר (רביעי) בתל אביב במחאה על מתווה פתיחת השנה ובין היתר על המחסור בכוח אדם. ההפגנה נעשתה ללא תיאום עם המשטרה ובמרכז העיר נוצרו עומסים בכבדים בשל חסימת כבישים שנמשכה כשעה. המטפלות חסמו את פינת הרחובות קפלן ואבן גבירול בדרישה למשא ומתן עם משרדי החינוך והכלכלה. המטפלות מוחות על היעדר תקציבים ושכר נמוך ועל כך שאין אף גורם ממשלתי שיצר איתן קשר על מנת לטפל בנושא.

מאות מטפלות חוסמות, הבוקר את פינת הרחובות קפלן ואבן גבירול במרכז תל-אביב (צילום: מטה מאבק)

 

לדברי מארגנות המחאה, מדובר במשבר הגדול ביותר בתחום זה מאז קום המדינה. "אנחנו דורשות משרת החינוך ומשרת הכלכלה להפסיק לברוח מאחריות ולהתעלם מהפעוטות וההורים", כך לשון ההודעה. "משחקים איתנו כיסאות מוזיקליים, כל משרד ממשלתי מעביר אותנו למשרד ממשלתי אחר. אנחנו נהיה ברחובות כמה זמן שיידרש עד אשר ימצא פתרון".

"נעשה מכל מה שאנחנו יכולים כדי לשפר את תנאי ההעסקה של המטפלות המסורות שיום-יום מגיעות למעונות ומטפלות בכ-120 אלף תינוקות. נטפל בשכר, בתקנים ובכמות מטפלות לילדים. זה מאבק של כולנו, לא רק של המטפלות – זה מאבק על העתיד של דור ההמשך".

בין היתר, נמתחה בהפגנה ביקורת על התנהלות הממשלה ובעיקר שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "לא נוכל להמשיך להפעיל את מעונות היום בצורה הזאת. אי אפשר להתעלל ככה במחנכות-מטפלות, מגיע להן שכר הוגן על עבודה קשה. ילדים לא נולדים בגיל 3. ממשלת ישראל תתעוררי. שאשא ביטון, רצית לקחת אחריות על מעונות היום – תתחילי לעבוד עבורנו". במסיבת עיתונאים שנערכה ביום ראשון דרשו המטפלות ממשרד העבודה והרווחה לקבוע מתווה ברור לפתיחת המעונות וכן תוספת משמעותית של כוח אדם.