רשימה המשותפת דורשת לבטל את ההכרזה על ששת הארגונים הפלסטינים כארגוני טרור

רשימה המשותפת פנתה הבוקר (שני) לשר הביטחון בני גנץ בדרישה לביטול ההכרזה על ששת הארגונים הפלסטינים כארגוני טרור. בסיעה נימקו את הדרישה על סמך תחקיר שפורסם באתר "שיחה מקומית" על הכשלים החמורים בקבלת ההחלטה.

"לא בכדי סירבו מדינות רבות לקבל את תוצאות 'ההוכחה'", כתבו במכתב ששלחו. "המסמך נכשל מלהכיל אפילו ראיה קונקרטית אחת. יתר על כן, מבדיקות עצמאיות של מדינות המממנות את ההתנהלות הכלכלית של ששת הארגונים – לא נמצאו ראיות לטענות השב"כ".

ברשימה פנו לגנץ בדרישה לבטל מייד את ההחלטה. "אנו קוראים לך להתעשת, להפוך את ההחלטה לאלתר ולאפשר לביקורת כלפי הכובש להישמע, להיראות ולהיעשות, שכן הבעיה אינה בראי המוצב כלפי הכובש – אלא בכובש עצמו".

פעילי חד"ש ומק"י מפגינים מול משרד הביטחון בתל-אביב בדרישה לבטל את החלטת גנץ להכריז על ששת הארגונים הפלסטינים כארגוני טרור (צילום: אקטיבסטילס)

 

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, חתם בשבוע שעבר על צו המגדיר כארגוני טרור בגדה המערבית חמישה מתוך ששת ארגוני החברה האזרחית הפלסטיניים שהוכרזו ככאלה בישראל בחודש שעבר. הארגון הנוסף, איגוד ועדות החקלאים, כבר הוכרז ארגון טרור בגדה בשנה שעברה. משמעות הצו היא שהצבא יוכל לפעול נגד הארגונים באופן מיידי, לעצור את העובדים שלהם בחשד לחברות בארגון טרור, לפשוט על משרדיהם ולהחרים ציוד.

ששת הארגונים הם ארגוני זכויות האדם אדמיר ואל-חק, האגודה הבינלאומית לזכויות הילד, איגוד ועדות החקלאים, ארגון ועדת הנשים ומוסד המחקר ביסאן. הארגונים מוכרים בזירה הבינלאומית כארגוני זכויות אדם וההכרזה שהם ארגוני טרור עוררה מחאה רבה באירופה וארה"ב. הארגונים טרם החליטו אם לערער על ההחלטה.

לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) "רדיפת שישה ארגוני זכויות האדם בגדה עוברת לפסים מעשיים. עובדי הארגונים בסכנת רדיפה ומעצר, והארגונים עצמם בסכנת סגירה. ישראל מנסה לחסל את החברה האזרחית הפלסטינית ולהפוך פעילות למען זכויות אדם למעשה טרור. מרצ ורע״מ – למה אתן מחכות? שפעילי הארגונים יהיו במאסר, ואז תשלחו משלחות סולידריות? או שאתם משתמשים בכוח שלכם כדי להפוך את ההחלטה, או שתודו שאתם חלק מהנהגת הכיבוש".

 

עוד בנושא:

מפגיני מק"י וחד"ש מול מטה משרד הביטחון בתל-אביב: זכויות אדם הן לא טרור