רבבות הפגינו נגד שלטון הימין בבלפור, ליד ביתו של נתניהו בקיסריה ובגשרים ברחבי הארץ

זה השבוע העשירי ברציפות, אמש השתתפו רבבות מפגינים בהפגנות בירושלים, בקיסריה ובאירועי מחאה במאות מוקדים ברחבי הארץ ואף ב-18 ערים שונות ברחבי העולם. במהלך המחאה המרכזית שהתקיימה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים, ובה לקחו חלק מעל 20 אלף מפגינים (37 אלף על פי המארגנים), נעצרו 16 מהם. בין המפגינים: פעילי מק"י וחד"ש רבים, בהם ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת).

המפגינים בבלפור קראו "ביבי הביתה", "אנחנו הרוב, יצאנו לרחוב", "מהפכה, "שוחד, מרמה והפרת אמונים" ו"הון, שלטון, עולם תחתון". הם אף קראו לשוטרים "תורידו את המדים, תצטרפו למפגינים". כמו כן, המוחים מניפים שלטים עם הכיתוב "יש עוד מלבדו", "עוצרים את נגיף הדיקטטורה", ו"אין דבר שיכול לעצור מהפכה שהגיע זמנה". חלק מהמפגינים הגיעו מגשר המיתרים שבכניסה לעיר למתחם המחאה בכיכר פריז. משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, זאת לאחר שלא נשמעו להוראות המשטרה וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה.

יצוין שמפגינים בצומת הסירה בהרצליה נחרדו לראות אתמול בשעות הערב נהג רכב חולף על פניהם עם אקדח שלוף. האירוע צולם ותיעודו הופץ עלידי דובר הדגלים השחורים:
"
שליפת האקדח על המפגינים הוא המשך ישיר של ההסתה של נתניהו. האלימות לא תפחיד אותנו, אנו נחושים להדיח את הנאשם והמסית מתפקידו". המשטרה הודיעה הבוקר (ראשון) כי עצרה שני תושבי ההתנחלות אריאל בני 20 ו-23, בחשד שאחד מהם איים באקדח על מפגינים נגד נתניהו אתמול במחלף הסירה בהרצליה.

במקביל, התקיימו אתמול הפגנות תחת הכותרת "הלב בבלפור" גם באטלנטה, אמסטרדם, באזל, בוסטון, ברלין, ונקובר, טורונטו, לוס אנג׳לס, מיאמי, ניו יורק, פריז, מדריד, סן פרנסיסקו, שיקגו ועוד.

עוד על ההפגנות נגד נתניהו בגיליון "זו הדרך" האחרון, עמ' 1 ו-3:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G34_2020.pdf