עובדי זאפ גרופ יפגינו מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס זהבית כהן

עובדי זאפ גרופ יפגינו שוב, מחר (שני) בשעה 07:00 בבוקר מול ביתה של מנכ"לית קרן אייפקס הבריטית, זהבית כהן ברמת השרון, במחאה על גרירת רגליים מצד הנהלת החברה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון שיסדיר את תנאי העסקתם. ההפגנה הינה צעד נוסף במאבק העובדים למען ביטחונם התעסוקתי.

הפגנת עובדי זאפ מול משרדי קרן אייפקס בתלאביב, לפני שבועיים (צילום: ועד עובדים)

זאפ גרופ נמצאת בבעלותה של קרן אייפקס וכ-300 עובדיה עוסקים בשירותי פרסום אינטרנטיים. לפני כשנתיים התאגדו העובדים בהסתדרות ומאז מצוי ועד העובדים במו"מ מתמשך מול ההנהלה, במטרה להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי. בחודש פברואר האחרון, הגיעו הצדדים להסכמות, אך למרות זאת הוסיפה ההנהלה לגרור רגליים ונמנעה מלחתום על ההסכם.

לאור השיפור היחסי במצבה הכלכלי של החברה והחזרה המסוימת לשגרה, ביקשו ועד העובדים וההסתדרות לחדש את הצעדים לחתימה על ההסכם, ואף הציעו מספר פשרות, אך כולן נדחו על ידי הנהלת החברה. לאחרונה אף פורסמו ידיעות בכלי התקשורת כי המנכ"לית כהן, תנסה להנפיק את החברה בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ומתוך חשש שההנפקה תפגע בביטחונם של העובדים, נחוש ועד העובדים להמשיך במאבק עד לחתימה על ההסכם.

לדברי יו"ר ועד העובדים, תקוה ברמר: "מגמת גרירת הרגליים מצד הנהלת החברה מותירה את ביטחונם התעסוקתי של עובדי החברה לוט בערפל. בנוסף, הידיעה שמנכ"לית הקרן זהבית כהן, מנסה להנפיק את זאפ עד לסוף השנה לפי שווי של 800 מיליון עד מיליארד שקל, מסבירה מעבר לכל ספק שההנהלה לא סופרת את עובדיה המייצרים עבורה את הרווחים. אנו נעמוד על כך שלא תהיה הנפקה או מכירה ללא התחייבויות והגנה לעובדים. אנו נחושים להמשיך במאבק ולא נחשוש להגיע אף להשבתה מלאה".