לקראת השביתה: נמשך הדיון בבית הדין לעבודה בצו המניעה נגד הסתדרות המורים

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שדן הבוקר (ראשון) בצו המניעה שהגישה המדינה נגד הסתדרות המורים, על רקע ההחלטה לפתוח בשביתה במערכת החינוך ביום שלישי הקרוב. הדיון נמשך שעות רבות ובית הדין הודיע כי הדיון יתחדש בשעה 19:00. עוד נמסר בהחלטה כי השופטת הדס יהלום דורשת שמנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, יתייצבו הערב בדיון, זאת לאחר שנציגי המדינה לא הגיעו עם תשובות מספקות. כמו כן, היא ביקשה ממשרדי הבריאות והחינוך להציג מידע ברור נוסף במהלך הדיון.

יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מסרה בתום הדיון: "כל מי שהיה באולם בית הדין היום ראה שלמשרד החינוך והבריאות לא אכפת בעצם מעובדי ההוראה בסיכון. מדובר פה בחיי אדם ולאף אחד לא אכפת. אני מברכת על החלטת השופטת לזמן לדיון בערב את מנכ"לי משרדי החינוך והבריאות. הם צריכים לתת תשובות ולא לנסות להתחמק כמו שעשו עד עתה". יצוין שהסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה בנושא עובדי ההוראה הנמצאים בקבוצת הסיכון. זאת, מאחר והמדינה מחייבת את עובדי הוראה שנמצאים בקבוצות סיכון ללמד מבלי למצוא פתרון עבורם.

הסתדרות המורים והאוצר הגיעו בשבוע שעבר להסכמות בנושא הפנסיה ודמי המחלה למורים. בתמונה: חותמים על ההסכם הקיבוצי (צילום: הסתדרות המורים)

הסתדרות המורים הכריזה על שלושה סכסוכי עבודה בעקבות פערים מול הממשלה בשלוש סוגיות: פנסיות, דמי מחלה, ועובדי ההוראה שבסיכון. ואולם, ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות בנושא הפנסיה ודמי המחלה למורים, אך טרם נמצא פתרון למורים שבסיכון לחלות בקורונה, ולכן לא יכולים להגיע לעבודה.

במכתב ששיגרה בסוף השבוע הורתה מזכ"לית הסתדרות המורים לעמיתיה שבסיכון שלא ללמד מחוץ לכותלי בית הספר כדי להגן על בריאותם. "ההסתדרות דורשת ממשרד החינוך לדאוג כי פעילות מוסדות החינוך תתבצע, באופן שיבטל או ימנע את חשיפתם של מנהלים ועובדי ההוראה לאחריות נזיקית ו/או פלילית", נכתב. לדבריה, "לאחרונה אנו מקבלים מידע לפיו, במספר רשויות ברחבי הארץ, הודיעו למנהלים כי הלימודים יתנהלו מחוץ לכותלי בית הספר, מבלי להתייחס לעובדה שזה יגביר את חשיפתם של המנהלים ועובדי ההוראה לאחריות".

עוד על תחילת שנת הלימודים בגיליון השבוע המיוחד של "זו הדרך", עמ' 3, 5, 6 ו-10:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G34_2020.pdf