רבבות הפגינו בגלזגו: מנהיגי המדינות מעדיפים לשמור על העסקים במקום על האקלים

בזמן שנציגי המדינות ממשיכים לדון בדרכים להפחתת פליטות גזי חממה בוועידת האקלים בגלזגו, רבבות פעילי סביבה הפגינו אתמול (שישי) ברחובות העיר גלזגו שבסקוטלנד ותקפו את מנהיגי המדינות בגלל אוזלת ידם. על כך מסרו הבוקר העיתונים הקומוניסטים "מורנינג סטאר" ו"הומינטה" היוציאם לאור בלונדון ובפאריס. המפגינים, רובם צעירים, קראו סיסמאות נגד הקפיטליזם ולמען צדק חברתי וסביבתי.

רבבות פעילי סביבה, אתמול, ברחובות העיר גלזגו שבסקוטלנד: תקפו את מנהיגי המדינות בגלל אוזלת ידם (צילום: מורנינג סטאר)

 

גרטה טונברג, שהחלה את מחאת התלמידים לפני יותר משלוש שנים בהפגנת יחיד מול הפרלמנט בשטוקהולם ומאז סחפה אחריה מיליונים ברחבי העולם, אמרה בפתח נאומה בעצרת שנערכה בתום המצעד בגלזגו כי ועידת האקלים היא "כישלון". טונברג בת ה-18 הוסיפה: "אנחנו לא צריכים עוד הבטחות ריקות מתוכן", וזכתה לתשואות רמות מהקהל. "אנחנו לא יכולים לפתור את המשבר באותן שיטות שהכניסו אותנו לתוכו מלכתחילה", היא אמרה עוד.

פעילת האקלים משבדיה התייחסה להתחייבויות של מנהיגי המדינות ואמרה: "ההתחייבויות מלאות בפרצות. יש כאלה שמתעלמות מפליטות היסטוריות וצדק אקלימי, וזה כל מה שאנחנו מקבלים". היא הוסיפה כי "המנהיגים לא עושים כלום. הם יוצרים פרצות באופן אקטיבי כדי להועיל לעצמם. הם לא יכולים להתעלם מהקונצנזוס המדעי, מהאנשים או מהילדים שלהם. נמאס לנו מהבלה, בלה בלה שלהם. המנהיגים שלנו לא מובילים. הם לא עושים דבר. עבורם 'עסקים כרגיל'. אכן הם מעדיפים לשמור על עסקים במקום לשמור על האקלים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107889