פועל בניין בן 18 נהרג ברהט לאחר שנפל מגובה של 20 מטר מגג מבנה תעשייתי

עבד-אלרחמן סעיד פאדל עיד בן 18, תושב כאבול, נהרג אמש (חמישי) לאחר שנפל מגובה של 20 מטר מגג פנלים בתהליך הרכבה באתר לבניית מבנה תעשייתי בפארק תעשיות עידן הנגב ברהט, על כך פרסם העיתון "אל אתיחאד". התאונה התרחשה בשעה 19:30 ובמקום כבר שררה חשכה.

הפראמדיק, אניס אבו דעבס והחובש איברהים אבו גרבוע ממד"א, מסרו: "כשהגענו לאתר הבנייה ראינו את הפצוע שנפל מגובה שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ערכנו בדיקות רפואיות וביצענו פעולות החייאה אבל הפציעה הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

לדברי הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה הפועל המנוח הוא העובד השלישי שנהרג בחודש האחרון באתר בנייה ביישוב ערבי והשמיני מתחילת השנה. זאת, "על רקע תת פיקוח של מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית על בטיחות העובדים באתרי בנייה ביישובים הערבים, אשר נובע מאי קביעתם של קריטריונים מושכלים לתכיפות ביקורי הפיקוח באתרי עבודה". כך, מנתוני הפיקוח של שנת 2020 עולה, שמספר ביקורי הפיקוח ברהט הוא כמחצית ממספרם ביישובים יהודים בהם מספר דומה של אתרי בנייה.

עבד-אלרחמן סעיד פאדל עיד בן 18, תושב כאבול, נהרג אמש בתאונת עבודה ברהט (צילום: ערב 48)

 

כמו כן, התקנות המסדירות את נהלי העבודה בגובה – סיבת הפגיעה המרכזית בתאונות עבודה – הינן מיושנות ולקויות ואינן נותנות מענה הולם לדרישות ההכשרה והפיקוח. "יש לצפות שתוכנית משרד הכלכלה והתעשייה לטיפול בתאונות עבודה באתרי בנייה, אשר עתידה להיות מוצגת בדיון שיתקיים ביום שני הקרוב בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, תכלול מדיניות פיקוח ואכיפה חדשה ומושכלת ומתווה לרפורמה בתקנות הבטיחות בעבודה בגובה". הדגישו.

כמו כן, עובד בן 31 נפצע אתמול בשעות הצהרים כשנפל מגובה לפיר באתר בנייה ברחוב אברהם לינקולן בחיפה, הוא פונה לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגב ובגפיים. עובד נוסף כבן 30 נפגע ממשאית באתר בנייה במודיעין עילית. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר עם חבלה בזרועותיו. מוקדם יותר, נפצע עובד כבן 60 במהלך עבודתו, ככל הנראה באתר בנייה בשכונת יישוב עכברה שבצפת הוא הובא לחבירה עם צוות מד"א ופונה לבית החולים זיו כשהוא במצב קשה עם חבלת ראש, מורדם ומונשם.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107894