ראש עיריית נצרת עילית: פעלתי למען ניצחונו של עלי סלאם

בסוף השבוע פורסמו במקומוני נצרת עילית דבריו של ראש העירייה שמעון גפסו (ליכוד), על אודות הבחירות לראשות עיריית נצרת: "אני מאוד שמח שזה עלי סלאם. פעלתי לניצחונו, כשגייסתי את 400 חברי הליכוד מנצרת לבחור בעלי. לא הייתי נוקף אצבע למען ג'ראייסי, ודעתי עליו ידועה. הזמנתי את עלי לכוס קפה. אני מאמין שעם בחירתו, האזור שלנו יצא לדרך חדשה וטובה יותר".

2013-11-03_200244

שמעון גפסו (צילום מסך: ערוץ הכנסת)

יצוין, כי נגד גפסו נקשרו מספר פרשות שחיתות, וכי תלוי נגדו כתב אישום בגין לקיחת שוחד. בחודש ספטמבר החליט בג"ץ להפסיק את כהונתו כראש העירייה, אך התיר לו להתמודד פעם נוספת. במרכז מערכת הבחירות שלו כיכבה הסיסמא: "נצרת עילית יהודית לעד", ובראיון שהעניק בחודש יוני, אמר כי "אם הייתי במהומות אוקטובר 2000, היו אצלי יותר הרוגים".

יצוין שבשבוע שעבר, הסיר בית המשפט העליון את הצו שמנע את פרסום תוצאות הבחירות בנצרת (31.10). בעקבות כך, הכריזה ועדת הבחירות המקומית על סגן ראש העירייה לשעבר, עלי סלאם, כעל ראש העירייה. לפי התוצאות שפרסמה ועדת הבחירות, סלאם גבר על ראש העירייה המכהן, ראמז ג'ראייסי (חד"ש), בהפרש של 22 קולות בלבד. עיריית נצרת נמצאת בהנהגת חזית נצרת הדמוקרטית ברציפות מאז 1975, בהתחלה בראשות תופיק זיאד, והחל מ-1994 – בראשות ראמז ג'ראייסי.

לטענת חד"ש בנצרת, מאות מעטפות ובהן קולות של בוחרים נפסלו שלא כדין בידי ועדת הבחירות המקומית, במטרה להטות את תוצאות הבחירות. בית המשפט התייחס לטענות, וקבע כי הן יידונו בהליך ערעור בחירות על פי חוק. חד"ש בנצרת מסרה, כי פעיליה מקבלים את החלטת בג"ץ, ושומרים לעצמם את הזכות לערער על התוצאות.

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"