ראשת העיר חיפה לסיעת חד"ש: התחדשות ואדי ניסנאס והמושבה הגרמנית בדרך

ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, השיבה השבוע את תשובתה לשאילתה של יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה באשר להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית, וממנה עולה כי תוכנית מפורטת לוואדי ניסנאס נמצאת בעבודה וכי למושבה הגרמנית הוכנה תוכנית שלד.

ואדי ניסנאס (צילום: ויקימדיה)

בשאילתה נשאלה קליש רותם מהם הקריטריונים לקידום תוכניות להתחדשות עירונית וכיצד נקבע סדר העדיפויות; מתי יקודמו תוכניות להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית; ומהי המדיניות לגבי פרויקטים קיימים של תוכניות למגורים או למלונאות. על השאלה מתי יקודמו תוכניות להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית השיבה ראש העיר: "תוכנית מפורטת לרהתכנון ואדי ניסנאס נמצאת בעבודה באגף תכנון עיר בשלב ניתוח מצב קיים. שוריין תקציב של כ-3.6 מיליון שקל ממשרד הבינוי והשיכון במחוז חיפה המיועד לתכנון ולפיתוח השכונה. הכנת התוכנית מתבצעת על ידי צוות תכנון רב תחומי – אדריכל, אדריכל שימור, יועץ נוף, יועץ תנועה וכבישים, יועץ שיתוף ציבור ושמאי. עם התקדמות התכנון מתוכנן כנס שיתוף ציבור, ובו נעדכן לגבי מצב התוכנית ונשמע את עמדת התושבים".

באשר למושבה הגרמנית ענתה קליש רותם כי הוכנה תוכנית שלד שקובעת את המדיניות העירונית "אשר מנחה כל פעילות תכנונית באזור ומהווה כלי תכנוני גמיש ודינמי. תוכנית השלד למושבה הגרמנית אומצה בוועדה המקומית בספטמבר 1998. על מנת לייעל את הליך התכנון והאישור של התוכניות הסטטוטוריות חולק האזור לשמונה מתחמי תכנון, כאשר מטרותיה והנחיותיה של תוכנית השלד מהוות בסיס עקרוני לתכנון המפורט של המתחמים".