קריאה של חד"ש ומק"י להצטרף לגוש האדום במצעד האקלים שיתקיים בתל-אביב

חד"ש ומק"י פרסמו הבוקר (חמישי) קריאה להצטרף ל"גוש האדום" במצעד האקלים שיתקיים מחר בתל-אביב. עשרות ארגוני הסביבה עומדים מאחורי המצעד "יחד מיליוני בני ובנות נוער מרחבי העולם – נצא למחות ולהשמיע את קולנו בשביל העתיד של כולנו". לדברי המארגנים "משבר האקלים הוא האיום הגדול ביותר על חיינו ועתידנו והשלכותיו כבר קורות כיום ומסכנות את חיי כולנו, אך הממשלה מבטיחה הבטחות ומציבה יעדים אך לא מקיימת או עומדת בהם". מצעד האקלים ייצא בשעה 10:00 מטיילת תל אביב – מפארק צ'ארלס קלור עד לרחוב הירקון 99.

מפגינים בתל-אביב נגד הרס הסביבה, ספטמבר 2021 (צילום: הורים למען האקלים)

 

מ"חיים וסביבה", ארגון גג של כללי ארגוני הסביבה בישראל נמסר שבמדינת ישראל אין חוק אקלים. "גם כאשר כל העובדות מצביעות על כך שזהו החוק המשמעותי ביותר שדרוש בעת הזו. מדינות העולם כבר הבינו ונערכות לקראת המשבר הגדול ביותר של האנושות. האמת, גם בממשלה הבינו זאת ואף, התחייבו לקדם חוק כזה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. אבל בפועל: ישראל לא ערוכה למשבר האקלים ועדיין לא חל שינוי תפיסה במדיניות הישראלית לנושא. ל- 84% מהגופים הציבוריים אין כלל תכנית להתמודדות עם משבר האקלים".

עוד הדגישו שישראל היא מהמדינות המעטות בעולם שעדיין אינה פועלת על בסיס תוכנית היערכות לאומית מתוקצבת ומאושרת, כך על פי דו"ח מבקר המדינה שפורסם לפני מספר חודשים. החשש המרכזי הוא, שבמקום חוק אקלים אמיתי הנחוץ כל כך – אשר יאפשר לתקן את הליקויים עליהם מצביע מבקר המדינה ולקדם מהלכים משמעותיים הנוגעים לחלקה של ישראל בהתמודדות עם שינויי האקלים והאתגרים שהוא כבר מציב לפנינו כיום – יובילו לחוק פופוליסטי וריק מתוכן. כותרת יפה למסמך נטול כל משמעות. או במילים אחרות, הפקרות".

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/953733388596929

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/101526