קריאה לסגל הדיפלומטי הזר להודיע שממשלה שתצרף מפלגות גזעניות תוחרם

 עשרות נציגי שגרירויות מכל רחבי העולם התבקשו להעביר מסר למפלגות בישראל ש"שממשלה שתצרף מפלגות גזעניות תוחרם על ידי הקהילה הבינלאומית בדומה לחרם שהוטל על הצטרפות היידר ולה פן באירופה" המסר הועבר על ידי נציגי המפלגות של הציבור הערבים שנערך ביוזמת מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל בבית סוקולוב בתל אביב.

 מנהל מרכז מוסאוא, ג'עפר פרח אמר כי גורמי ימין קיצוני ומתנחלים מנצלים את הבלבול של השמאל והמרכז כדי לסבך את המזרח התיכון במלחמת אזרחים. "תקיפת אזרחים ערבים בידי יהודים ואירועי עכו ניזונים מהסתה מאורגנת של הימין הקיצוני שנהנה מסלחנות המערכת המשפטית והפוליטית. דינו של חבר כנסת ומועמד בבחירות שקורא לערבים "נחש שיש לרוצץ את גולגולתו" הוא מאסר והוקעה. אם הדברים היו נאמרים כלפי יהודים הדבר לא היה עובר על סדר היום".

פרופ' רמזי סלימאן, חוקר בתחום הפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה אמר שחוסר האימון של היהודים כלפי ערבים נובע מהכחשת הפשע שהם גרמו לקורבן מאז 1948. כשכל מדינות ערב הציעו שלום לישראל היהודים לא האמינו כי הם חושדים שהקורבן לא יסלח להם ללא שיבקשו סליחה על הפשעים שנעשו כלפיו". עאידה תומא-סלימאן, מנהלת נשים נגד אלימות והמועמדת החמישית בסיעת חד"ש בכנסת אמרה שמפלגתה "שמחה להיות האלטרנטיבה היהודית הערבית היחידה שנלחמת בפשיזם בישראל. היא קראה לקהילה הבינלאומית להתערב באופן אקטיבי בקידום שלום במזרח התיכון". תומא-סלימאן קראה לקהילה הבינלאומית "לחייב את ישראל לסיים את הכיבוש בשטחים של 1967 ואת האפליה נגד אזרחי המדינה הערבים".