קריאה למתנדבות ולמתנדבים להשתתף במסיק הזיתים הפלסטיני הקרב ובא

"קואליציית המסיק" פרסמה קריאה לפעילות ופעילי שלום ישראלים להשתתף במסיק הפלסטיני הקרוב. מאז תחילת מסיקי הזיתים ב-2002, שנה השנייה של אינתיפאדת אל אקצה החלו הפעילים יחד עם החקלאים הפלסטינים ונגד כל הסיכויים להשתתף במסיק בשטחים הכבושים. המסיקים פלסטינים והישראלים סיכנו את עצמם בעימותים עם הצבא והמתנחלים והצליחו להביא להכרה בזכויות של הפלסטינים לעבד את אדמתם וליהנות מפרי עמלם. במהלך השנים השתתפו במסיק ובעבודות חקלאיות אחרות אלפי מתנדבים ישראלים ובינלאומיים ובהשתתפות הארגונים חברי "קואליציית המסיק".

2016-10-02_165826

מסיק ישראליפלסטיני בדיר איסתיא (צילום: קואליציית המסיק)

השנה הפלסטינים חווים פגיעה קשה ברוב תחומי החיים האזרחייםמחסור חמור במים, הריסות בתים בלתי פוסקות בשטחי "סי" ובירושלים, ענישה קולקטיבית של אזרחים, שלילת היתרי עבודה ועוד. נסמר כי "בפגישת הכנה משותפת של הארגונים המשתתפים במסיק ואנשי המנהל האזרחי תבענו שהצבא יפעל למניעת התנכלויות וביזה מצד מתנחלים, שיוקצו מספיק ימי תיאום, באותם אזורים בהם נפסק על ידי בג"צ שעבודות המסיק ילווו בכוחות צבא, ושיוקצו מספיק היתרים למרחב התפר".

עונת המסיק הרשמית תפתח השנה ב-9 באוקטובר ברחבי הגדה המערבית תוך ידיעה שהיבול השנה דל. "כבכל שנה נתמקד במקומות הבעייתיים ובמרחב התפר ככל שיידרש. השתתפותנו במסיק ונוכחותנו במקומות המיועדים לפורענות משמשת בלם לתהליכים ההרסניים של פגיעה פיזית בחקלאים, ברכושם ובהשתלטות על אדמותיהם" הדגישו הפעילים. "כבעבר נעבוד בקבוצות מקבילות ברחבי הגדה ובמרחב התפר בימי החול ובשבתות", הוסיפו.

להתנדבות ברחבי הגדה בימי החול:

שומרי משפטרבנים למען זכויות האדם: טל' 02-6482757.

להתנדבות במרחב התפר וברחבי הגדה בימי שישי ושבת:

קואליציית המסיק: טל' 050-5733276.