קמפיין בינלאומי נגד הקשחת חוקי העבודה ופגיעה בחופש ההתאגדות בירדן

בממלכת ירדן חוקי העבודה מגבילים את זכות העובדים להתאגד ולנהל משא ומתן קיבוצי. הזכות הבסיסית להתאגדות איננה מוכרת. כמו כן, ההגבלות על העובדים כוללות איסור על מהגרי עבודה להקים איגוד מקצועי על אף היותם חלק נכבד ממעמד העובדים הירדני. עוד החוק מאפשר רק הקמת איגודי עובדים ב-17 ענפים בלבד והגבלתם לאיגוד מקצועי אחד בכל ענף. הגבלה זו פוגעת ביכולת של איגודים מקצועיים לוחמניים חדשים לקום ולפעול.

2019-02-21_223935

בימים אלו, שוקד בית המחוקקים הירדני על חוקי עבודה חדשים אשר לא רק שאינם מתקנים את הבעיות הקיימות, אלא בעצם מוסיפים מגבלות חדשות על העובדים. התיקונים עברו בבית הנבחרים ועומדים לעלות להצבעה בסנאט. למעשה, החוק מעניק לממשלה אפשרות לפזר איגודים מקצועיים בגין כל הפרה של החוק (כולל חוקים שאינם עולים בקנה אחד עם הנורמות הבינלאומיות) וממנה מנהיגות זמנית ומטיל קנסות ומאסר למי שימשיך בפעילות של איגוד מקצועי שפורק על ידי המדינה. הדבר ישפיע במיוחד על אלה שניסו לארגן איגודים עצמאיים.

ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) מתח ביקורת חריפה את ההגבלות הללו בחוקי העבודה הירדניםאתר לייבורסטארט יצא בקמפיין המגייס תמיכת איגודים מקצועיים מהעולם, פעילים חברתיים ואנשים בעלי עניין לשלוח מכתב לממשלה הירדנית ולקרוא להפסקת החקיקה הפוגענית הזאת. "הקריאה בקמפיין טוענת שהממשלה הירדנית צריכה לשמוע מעובדים מכל רחבי העולם דרישה ברורה לתיקון חוקי העבודה כך שיהלמו את זכויות העובדים הנדרשות על ידי ארגון העבודה הבינלאומי ובתוכן הזכות להתאגד ולנהל מו"מ להסכמים קיבוציים", מסר עורך האתר, אריק לי.

להצטרפות לקמפיין הבינלאומי:

https://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign.cgi?c=4063