קורס לסטודנטים יהודים וערבים באוניברסיטת תל-אביב: 'וואחד על אחד'

לקראת סוף שנת הלימודים, תלמידות ותלמידי הקורס "וואחד על אחד" קיימו בשבוע שעבר אירוע המסכם את פעילות הקורס – פרויקט המדגים כיצד ידע אקדמי בכלל, וסוציולוגי בפרט, יכול להיות מתורגם לעשייה ולשינוי חברתי. ניהלה את הפרויקט שלי תיק, סטודנטית לתואר שני בחוג ויוזמת הקורס.

2017-06-30_195309

הקורס נערך מזה שנתיים בהנחייתם המשותפת של ד"ר סמדר שרון והדוקטורנט שרף חסאן במסגרת החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת תלאביב.

הקורס עוסק בנושאים מרכזיים הנוגעים לחיים במרחב הגיאוגרפי המשותף של שתי הקבוצות הלאומיות, בניתוח סוגיות חברתיות ותרבותיות של כל קבוצה בנפרד ובקשר שבין חוויות החיים של יהודים וערבים בארץ לבין סוגיות כלליות בסוציולוגיה פוליטית, אי שוויון חברתי ופוליטיקה של מרחב.  

בקורס משתתפים כ-20 סטודנטים ערבים וכ-20 סטודנטים יהודים מהחוג לסוציולוגיה, מהפקולטה למשפטים ומחוגים נוספים. השנה נערך הקורס בשיתוף פעולה עם היחידה למעורבות חברתית בדיקנאט הסטודנטים.

ד"ר שרון סיפרה ל"זו הדרך": "השנה הופתענו ממספר המשתתפים הרב ביום בו הצגנו את האירוע המסכם. במסגרתו הוקמו דוכנים ובהם הודגם הייצוג התקשורתי של נושאים חשובים ורגישים כגון רצח נשים, חינוך דולשוני, פינוי ההתנחלות עמונה מול הרס הבתים בכפר הערבי הבדואי הלאמוכר אום אלחיראן, חוק הלאום, שריפות בכרמל, מעמד הדרוזים ועוד". כמו כן התקיימו במהלך האירוע דיונים, הגרלות נושאות פרסים וחידונים והוקרנו סרטים.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב